Otrium haalt 102 miljoen euro op

Otrium haalt 102 miljoen euro op

Online fashion-outlet Otrium heeft 120 miljoen dollar (102 miljoen euro) opgehaald in een Series C-ronde. Met het opgehaalde geld zal Otrium haar deuren verder openen in de Verenigde Staten, het platform doorontwikkelen en extra mensen aannemen.

Deze zak met geld volgt ongeveer een jaar nadat Otrium 24 miljoen euro had opgehaald. Toen werd het kapitaal vooral gebruikt om het outlet-fashionplatform verder uit te breiden, dit keer hangt er de lancering naar de Verenigde Staten aan vast. De digitale deuren zijn daar al geopend, maar het platform wil er ook geografisch naar uitbreiden.

Meer dan 3 miljoen leden

Daarnaast wist Otrium te melden dat haar omzet is verdrievoudigd in 2020 en dat het aantal geregistreerde leden de grens van drie miljoen is gepasseerd. Momenteel herbergt het platform meer dan 300 fashion-winkels. Onder deze partners bevinden zich bekende merken als Karl Lagerfeld, Joseph, Anine Bing, Belstaff, Reiss en Asics.

De omzet van Otrium verdrievoudigde in 2020.

Otrium werkt samen met de modeindustrie om ervoor te zorgen dat elk kledingstuk wordt gedragen, dat elk kledingstuk dat al geproduceerd is een koper vindt en dat merken de tools krijgen aangereikt om productlijnen te ontwikkelen die verkopen. Wanneer aangesloten merken hun end-of-season-collecties verkopen via Otrium, behouden ze de controle over prijzen, merchandising en zichtbaarheid van hun overtollige voorraad.

“Ons doel is om zo dicht mogelijk bij het uitroeien van onverkochte seizoensvoorraad te komen”, zo zegt CEO en medeoprichter Milan Daniels. “Ten eerste helpen we modemerken een plek te vinden voor kledingartikelen die anders onverkocht zouden blijven, en maximaliseren we de inkomsten die ze met die artikelen genereren. Ten tweede gebruiken we onze diepgaande analyses om merken te helpen bepalen welke kleding en tegen welke hoeveelheden en prijs het meest zullen verkopen in de toekomst.”

We willen onverkochte seizoensvoorraad uitroeien.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten