Monday Merch haalt 500.000 euro op

De Rotterdamse startup Monday Merch heeft een half miljoen euro aan groeifinanciering opgehaal bij de Rabobank. In het online platform kunnen bedrijven een eigen shop lanceren, waar werknemers bedrijfsmerchandise bestellen. De kapitaalinjectie zal worden gebruikt voor teamuitbreiding en de uitrol van het platform.
Monday Merch is een Nederlandse startup, opgericht door Jeroen Westerbeek, Florian Frenken, Kevin van der Veer en Daniƫl Salimian. In 2013 richtten ze ook WoodWatch op, een platform waarmee ze houten horloges verkopen en bij elk verkocht artikel een boom planten.
Centrale plek merchandise voor werknemers
Met Monday Merch kunnen bedrijven een shop lanceren, waarin werknemers bedrijfsgerelateerde producten kunnen bestellen. Het platform is bedoeld voor bedrijfsmerchandising, onboarding op afstand en geschenken voor werknemers. De startup regelt het gehele proces, van ontwerp en productie tot opslag en distributie. Dit bespaart bedrijven, die normaal gesproken uren besteden aan het vergelijken van producten en leveranciers, veel tijd.
‘Lastig om merch te organiseren’
āWij hebben zelf ervaren hoe lastig het is om merch te organiseren. Talloze uren besteden aan het vinden van mooie producten, alles op verschillende plekken bestellen en dan vervolgens zelf gaan inpakken en naar het postkantoor brengen. Wij dachten: dat kan en moet beter. Uit deze behoefte is Monday Merch ontstaan. Sustainable, hoge kwaliteit merch, dat vanuit 1 plek in mooie pakketten naar je kantoor of werknemers komtā, vertelt Kevin van der Veer.
āWe wisten dat we iets unieks in handen hadden.ā
De startup heeft ondertussen al 50 teamleden. āOnze eerste grote klant was Polaroid. Op dat moment wisten we dat we met Monday Merch iets unieks in handen hadden.ā Daarnaast heeft het bedrijf nu klanten zoals Uber, Sixt en Hyundai.
Internationale bekendheid
Eind maart heeft het bedrijf een groeifinanciering van 500.000 euro opgehaald bij de Rabobank. Met de kapitaalinjectie wil het verder groeien door het team verder uit te breiden. Daarnaast investeert de startup in de lancering van een nieuw platform en het verbeteren van de technologie.
‘We zijn van toegevoegde waarde voor bedrijven die minder tijd kwijt willen zijn aan merchandising.’
Ook wil het meer internationale bekendheid dankzij marketing behalen. āDe technologie die wij introduceren in de merchandisemarkt is uniek en van toegevoegde waarde voor kleine, maar vooral ook grote, bedrijven die minder tijd kwijt willen zijn aan merchandising en de ervaring flink willen verbeteren,ā aldus DaniĆ«l Salimian.
Reacties