Online verzendservice PostNL wordt MyParcel

Online verzendservice PostNL wordt MyParcel

De online verzendservice van PostNL stopt per 1 oktober. Dat betekent echter niet dat men geen post en pakketten meer kan verzenden via PostNL. Het postbedrijf biedt nu MyParcel aan als alternatief, de pakketstapelaar die het drie jaar geleden overnam.

In juni 2015 had PostNL MyParcel overgenomen. De dienst hielp met name kleine webwinkels met een collectief PostNL-contract, waardoor ook de kleine retailer goedkoop pakketten naar consumenten kon versturen.

’50 pakketten per dag of jaar, maakt niet uit’

MyParcel vervangt nu dus de online verzendservice van PostNL. “Onze flexibele en klantvriendelijke 100%-PostNL-dochter”, zo introduceert het postbedrijf de dienst. “Of u nu 50 pakketten per dag of per jaar verstuurt. U heeft inzicht in al uw zendingen. En u heeft verschillende betaalmogelijkheden, waaronder iDEAL”, zo schrijft het in een mail aan gebruikers.

23.000 webwinkels gebruiken MyParcel

Klanten van MyParcel kunnen verschillende bezorgopties aanbieden in hun webwinkel. Voor ophalen bij een PostNL-locatie, dag- en tijdspecifieke bezorging en retourzendingen vraagt MyParcel geen toeslag. Extra vroeg ophalen bij een PostNL-punt kost 1,38 euro extra, terwijl avondbezorging een toeslag van 1,25 euro vereist. Ochtendbezorging (dinsdag tot en met vrijdagochtend voor twaalf uur) kost 10 euro extra.

Op het moment maken meer dan 23.000 webwinkels al gebruik van MyParcel. Doordat dit bedrijf nu ook de online verzendservice van PostNL vervangt, zal het aantal gebruikers de komende tijd flink toenemen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten