OF-Cityplan lokt klanten naar fysieke winkel

OF-Cityplan lokt klanten naar fysieke winkel

OF-Cityplan is een nieuwe mobiele app die klanten terug naar de fysieke winkel moet brengen. Dat gebeurt onder meer door gepersonaliseerde aanbiedingen. Het idee is dat de kleine ondernemer weer kans krijgt om op te boksen tegen de “onpersoonlijke online prijsvechtende multinationals”.

OF-Cityplan is een samenwerkingsproject van Ondernemend Friesland (ON) en softwareplatform Connect. Samen hebben ze nu een mobiele applicatie ontwikkeld die is gericht op de kleine lokale ondernemer. Het initiatief is gestart in Friesland, maar het idee is dat de tool uiteindelijk in heel Nederland beschikbaar wordt.

Aanbiedingen gelden alleen in winkel

Met de app willen de makers leegstand bestrijden en tegelijkertijd consumenten weer naar de fysieke winkels lokken. In de app zien gebruikers aanbiedingen van lokale winkels die alleen in de stenen winkel gelden, dus niet online. De tool bestaat in totaal uit drie onderdelen: LocalMessenger, waar ondernemers communiceren met klanten, LocalShopper, een browser-extensie die de lokale beschikbaarheid van producten laat zien, en LocalDeals, een aanbiedingsplatform met lokale acties.

Ook hebben OF en Connect ZoekLokaal ontwikkeld, een lokale zoekmachine waarmee men bedrijven in de regio kan vinden. “Want of je het nou door hebt of niet, iedere keer als jij in Google iets opzoekt, kost dit de ondernemer geld. Geld dat naar Google gaat en niet lokaal kan worden uitgegeven.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten