lightspeed ecommerce

Naduvi haalt 8,2 miljoen euro op

Naduvi haalt 8,2 miljoen euro op

Naduvi heeft vandaag bekendgemaakt dat het 10 miljoen dollar (zo’n 8,2 miljoen euro) heeft opgehaald in een investeringsronde. De online interieur-outlet wil met het geld de snelle groei van het platform kracht bijzetten.

De Nederlandse startup gaat als een speer. Het bedrijf werd in maart 2020 opgericht en ging een halfjaar later er al vandoor met de Beste Starter Award tijdens de uitreiking van de Shopping Awards. En nu laat het zien ook grote aantrekkingskracht te hebben op internationale tech-investeerders.

Sterke groei in korte tijd

Alex Menn, dat met zijn Begin Capital de investeringsronde leidde, zegt onder de indruk te zijn van het team en de sterke groei die het in korte tijd wist neer te zetten. “Wij geloven in de grote internationale potentie van Naduvi. Ze hebben een uniek platform waarmee consumenten mooie interieurmerken met aanzienlijke kortingen kunnen kopen.”

Wij geloven in Naduvi’s internationale potentie.

Zoals gezegd is Naduvi nog een erg jonge startup, aangezien het pas in maart vorig jaar het levenslicht zag. Nu groeit het maandelijks met dubbele cijfers. De interieur-outlet wil het opgehaalde kapitaal dan ook gebruiken om deze snelle groei kracht bij te zetten.

De website van Naduvi.

Naduvi wil grootste interieur-outlet van Europa worden

“We kijken terug op een fantastisch eerste jaar en de nieuwe financieringsronde toont het vertrouwen dat onze investeerders in ons hebben”, zo zegt oprichter en CEO Itai Gross. “Onze ambitie is om in heel Europa dé grootste online interieur outlet te worden en vele klanten blij te maken door een aantrekkelijk assortiment van mooie items met grote kortingen te bieden.”

Aanbod vergroten van 25.000 naar 100.000 producten

Een van de manieren om dit te bereiken is door het aanbod enorm te vergroten, iets wat Naduvi het afgelopen jaar dan ook heeft gedaan. Dagelijks worden nieuwe producten en merken toegevoegd aan het platform, dat momenteel ruim 25.000 producten en zo’n 250 merken telt.

Tegenover Ecommerce News Nederland vertelt Itai: “Met de huidige financieringsimpuls kunnen we sneller ons assortiment vergroten, met name door een forse uitbreiding van het partnerships-team dat zich vol inzet om de mooiste items te vinden, maar ook door het uitbreiden van diensten waarmee we onze partners kunnen helpen de stap naar online te maken, zoals oplossingen voor dropshipping of retourafhandeling.”

Een kwart van de klanten doet herhaalaankopen binnen de eerste maanden.

Hij stelt dat het de ambitie van Naduvi is om op deze manier het assortiment te vergroten van 25.000 producten vandaag de dag tot 100.000 producten aan het eind van dit jaar. “En dan zijn we er nog lang niet.” De uitbreiding van het assortiment leidt er ook toe dat klanten de website regelmatig blijven bezoeken. Zo doet een kwart van de klanten herhaalaankopen binnen de eerste maanden en dit aantal groeit maandelijks door.

Investeren in backend en frontend

Naast het flink uitbreiden van het assortiment, zal ook het team uitgebreid worden en gaan ze de technologie door ontwikkelen. Hierover zegt Itai: “Allereerst gaan we fors investeren in onze backend, zodat alle processen tussen partners, Naduvi en klanten nog soepeler gaan verlopen, waardoor we bijvoorbeeld nog nauwkeuriger kunnen communiceren over de levering en levertijden omlaag kunnen brengen. Daarnaast gaan we de voorkant volledig onder de loep nemen, zodat de gebruikservaring van ons platform nog aantrekkelijker wordt.”

Internationale uitbreiding

Daarnaast staat ook internationale uitbreiding op het programma. Op dit moment is Naduvi actief in Nederland, België en Duitsland. Die laatste markt werd vorige maand voor het eerst aangedaan. Maar wat Naduvi betreft is de lancering in Duitsland nog maar het begin van de internationale expansie. De startup heeft plannen om naar meer landen in Europa uit te breiden.

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch

Gerelateerde berichten