LampenOnline.com: ‘Hard werken is het sleutelwoord’

LampenOnline.com: ‘Hard werken is het sleutelwoord’

Bij de meeste ondernemers stroomt het ondernemersbloed door hun aderen, maar we hebben zelden mensen gesproken die zó gedreven zijn als Stephan Broeders van LampenOnline.com. In 2013 startte hij het bedrijf en de omzet gaat nu al richting de drie miljoen. Reden genoeg voor Webwinkel Weblog om eens te vragen naar zijn geheimen.

Stephan runt samen met zijn vrouw Claire het bedrijf LampenOnline.com. En waar Stephan vooral het creatieve brein is, floreert zij op de klantenservice. “Met lange telefoongesprekken heb ik helemaal niets. Ik wil mensen graag helpen, maar het gevoel wat ik allemaal in die tijd had kunnen doen overheerst. Claire heeft een achtergrond in het onderwijs en kan zich veel beter verplaatsen in anderen, dus we hebben afgesproken dat ik me hier zo min mogelijk mee bemoei. Af en toe heb ik er wel moeite mee. Vooral wanneer klanten de wettelijke zichttermijn van 14 dagen hebben overschreden en toch nog willen ruilen. Als Claire vindt dat ik te nadrukkelijk aanwezig ben in het gesprek drukt ze gewoon op de mute-knop. Dan kan ik even uitrazen en de klant merkt er niets van.”

‘Met hard werken kun je alles bereiken’
Waar veel webwinkeliers overwegen om naast de webshop ook een fysieke winkel of op z’n minst een showroom te openen, is Stephan hier heel stellig in. “Ik begin er niet meer aan. Ik werd gek van die mensen die drie kwartier door de winkel struinen om lampjes met elkaar te vergelijken en uiteindelijk zonder aankopen naar huis gaan, maar wél alle benodigde informatie hadden vergaard om de lampjes online te bestellen.”

Van persoonlijke klantcontact moet hij het dus niet hebben, maar wat is zijn geheim dan wel? “Ik ben ervan overtuigd dat hard werken het sleutelwoord is. Ik ben echt niet slimmer of beter dan een ander, maar ik ben wel heel gedreven. Daarnaast wil ik met LampenOnline.com onderscheidend zijn. Ik heb bijvoorbeeld alle productinformatie op de site eigenhandig geschreven. Natuurlijk had ik ook de teksten van de fabrikant kunnen overnemen, maar dan zijn we precies hetzelfde als de rest. Dit geldt ook voor de fotografie. Waar bijna iedereen kiest voor de standaardproductfoto’s tegen een witte achtergrond, maak ik ook gebruik van mooie sfeerfoto’s. Het is wat tijdsintensiever, maar wanneer je een kijkje neemt op een vergelijkingssite als beslist.nl vallen deze inspiratiefoto’s meteen op.”

lampenonline_screenshot

‘Ik werk graag onder druk’
De eerste order kreeg Stephan binnen in april 2013. Inmiddels verwerkt hij zo’n zeventig tot tachtig bestellingen per dag. “De orders maak ik aan in Magento, voor de facturatie gebruik ik Exact. Omdat de orderverwerking en de facturatie met behulp van Dealer4Dealer gekoppeld zijn, kan ik nog efficiënter werken. Ik doe er alles aan om de pakketjes zo snel mogelijk bij de klant te krijgen. Wanneer iemand aan het einde van de dag lampen bestelt, dan is het voor mij een sport om de bestelling net voor sluitingstijd op het postkantoor af te leveren. Ik vind het heerlijk om een race tegen de klok te leveren, maar de grootste kick krijg ik als de klant zijn pakketje op donderdag verwacht en op woensdag al in huis heeft.”

Een win-winsituatie
Ook wanneer Stephan vertelt over het Ronald McDonald Kinderfonds, die LampenOnline.com op een bijzondere manier sponsort, valt op hoe creatief hij is. “De meeste bedrijven geven een kortingscode in ruil voor een review, dus ik wilde iets anders doen. Bij ons kunnen klanten naar aanleiding van een bestelling eenmalig een beoordeling plaatsen. Per review maken wij twee euro over naar het Kinderfonds. We zijn in september vorig jaar gestart en de teller staat nu al op bijna vijfduizend euro.”

Voor een webshop die nog geen 2,5 jaar geleden opgericht is, doet LampenOnline.com het erg goed. Toch is Stephan voorzichtig in het maken van doelstellingen. “Alles gaat zo snel. Als ik vandaag iets bedenk, kan dat morgen alweer verouderd zijn. Maar als ik echt iets moet noemen, is het de XL-award. Afgelopen jaar waren we genomineerd voor de beste startende webwinkel. Dit was al een enorme eer, maar met een XL-award op zak doe je écht mee met de grote jongens.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten