Kruidvat lanceert eigen marktplaats

Kruidvat lanceert eigen marktplaats

Vandaag lanceert Kruidvat een eigen online marktplaats. De marktplaats is specifiek gericht op babyproducten, maakte het bedrijf op LinkedIn bekend. Hierdoor groeit het online assortiment in de babycategorie van 750 naar 3.000 producten.

De online marktplaats is nu live. Voor klanten verandert er weinig, de webwinkel van Kruidvat ziet er nog altijd hetzelfde uit. Oplettende bezoekers zien nu bij een productpagina of het door Kruidvat of een verkooppartner verkocht wordt.

3 miljoen bezoekers per week

Verkopers kunnen profiteren van het grote bereik van de webshop, met bijna 3 miljoen online bezoekers per week. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf al een aantal externe verkooppartners geselecteerd. Tot nu toe zijn dit verkopers van babyproducten.

‘We willen dat klanten producten voor de zwangerschap tot peuter op één plek kunnen vinden.’

Roland van den Berg, online business director bij moederbedrijf A.S. Watson, vertelt: “Veel aanstaande ouders beginnen hun zoektocht naar babybenodigdheden online. Met Kruidvat Marketplace willen we het voor onze klanten nog gemakkelijker maken om al hun benodigdheden, voor elke fase, van zwangerschap tot peuter, op één plek te vinden.”

Zorgvuldig samengesteld assortiment

Kruidvat heeft bewust gekozen voor een zorgvuldig samengesteld assortiment. Ook gaat het bedrijf niet concurreren met verkooppartners. De producten van externe verkopers zijn toevoegingen op het bestaande assortiment.

‘Dit zijn producten die niet tot ons vaste assortiment behoorden.’

Voorbeelden van nieuwe producten in de babycategorie zijn autostoeltjes, babyfoons, reiswiegjes en buggy’s die niet standaard werden aangeboden. Van den Berg voegt toe: “Dit zijn allemaal producten die voorheen niet tot ons vaste assortiment behoorden, waarvoor jonge ouders nu wél bij Kruidvat terecht kunnen.”

Verdere uitbreiding marktplaats

Het was al eerder bekend dat Kruidvat bezig was met het opzetten van een marktplaats. In de toekomst wil het bedrijf de marktplaats verder uit gaan breiden. Er zullen nieuwe categorieën worden toegevoegd, hoewel op dit moment nog niet bekend is om welke het precies gaat. Bovendien is het bedrijf ook van plan om de marktplaats in België te introduceren.

Maroessia

Maroessia

Maroessia Karpenko werkt sinds 2023 voor Ecomercenews.nl, onderdeel van Zietuwel. Ze schrijft vooral nieuws- en achtergrondartikelen.

Bekijk alle berichten van Maroessia

Gerelateerde berichten