Klarna breidt betaalmogelijkheden uit

Klarna breidt betaalmogelijkheden uit

Vanaf vandaag breidt Klarna haar betaalmogelijkheden verder uit voor Nederlandse consumenten. Klanten kunnen nu een aankoop in drie rentevrije delen verspreid over 60 dagen betalen. Betaal later wordt verlengd naar 30 dagen. De uitbreidingen moeten consumenten meer flexibiliteit en controle bieden.

De Zweedse fintech lanceerde enkele maanden geleden nog een nieuwe alles-in-één shopping-app en in november werd duidelijk dat het bedrijf een marktaandeel van 53 procent heeft. Ook in Nederland ontwikkelt het bedrijf zich verder.

Vraag naar rentevrij verspreid betalen

Een enquête onder 1.000 Nederlandse consumenten tussen de 18 en 66 jaar liet zien dat zo’n 63 procent van de Nederlanders rentevrije flexibele betaalmogelijkheden willen tijdens het shoppen. Voortaan hebben Nederlandse consumenten meer opties bij de checkout. Betaal later wordt uitgebreid naar 30 dagen en daarnaast kunnen klanten in drie rentevrije delen verspreid over 60 dagen betalen.

‘Webshops kunnen klanten met meer opties voorzien, wat de klanttevredenheid verbetert.’

“Bij Klarna investeren wij volop in het beschikbaar stellen van de beste shoppingervaring voor consumenten door betaalmogelijkheden aan te bieden die het beste passen bij hun persoonlijke behoeften, transparant en eenvoudig te overzien zijn in onze Klarna-app. Voor retailers helpt deze uitbreiding om hun klanten van meer mogelijke betaalopties te voorzien, wat de klanttevredenheid verbetert en tot hogere conversies leidt”, aldus Wilko Klaassen, General Manager van Klarna Nederland, België en Frankrijk.

‘Positieve reacties op betalen in 3 delen’

Mollie, een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa biedt aan klanten de nieuwe betaalmogelijkheden van Klarna aan. “‘Wij hebben betaal in drie delen bij verschillende retailers getest en op basis van de positieve reacties besloten om het nu beschikbaar te stellen aan al onze klanten.

De bedrijven met wie wij werken zijn op zoek naar betaalopties die eenvoudig te integreren zijn en waardevol zijn voor hun klanten. Het bieden van flexibele en rentevrije betaaloplossingen zoals het achteraf betalen of betalen in drie delen van Klarna zorgt voor een betere klantervaring – en we zien de vraag van retailers voor dergelijke opties snel toenemen”, aldus Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie.

‘In Zweden is het aantal facturen met herinneringskosten gedaald met 61%.’

In Zweden, Finland en Noorwegen zijn deze aanpassingen vorig jaar al doorgevoerd. Volgens Klarna laten resultaten tot nu toe zien dat het aantal facturen met herinneringskosten met meer dan 61 procent is gedaald bij Zweedse consumenten.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten