Kiyoh verkocht aan eKomi

Kiyoh verkocht aan eKomi

Kiyoh, een reviewsysteem voor webwinkels, wisselt van eigenaar. Het beoordelingsplatform gaat van Youvia (eerder bekend als DTG) naar het Duitse bedrijf eKomi, dat webwinkels ook hun klantbeoordelingsproces laat uitbesteden.

De verkoop van Kiyoh aan eKomi is onderdeel van de transactie van beoordelingsplatform Klantenvertellen. Youvia doet deze van de hand aan eKomi, dat meer dan tweehonderd werknemers heeft en kantoren in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de VS. De betrokken partijen delen geen financiële details van de transactie.

De verkoop van Kiyoh is onderdeel van eKomi’s overname van Klantenvertellen.

Europees marktleider als ambitie

Op het gebied van klantenreviews was Kiyoh een van de eerste pioniers in ons land. Onder de vlag van Youvia heeft het haar status van marktleider in ons land behouden, al lijkt de groei er wel een beetje uit. Youvia heeft enkele grote reorganisaties meegemaakt en ondanks de ambities lijkt er van een synergie tussen de kern van Youvia en Klantenvertellen weinig terecht te zijn gekomen.

Een vervolg los van Youvia klinkt dan logisch, ook qua timing. Kiyoh, dat ook de techniek achter de Thuiswinkel Waarborg-reviews verzorgt, lijkt tijdens de reorganisaties van Youvia/DTG grotendeels met rust te zijn gelaten, maar de concurrentie zit niet stil. eKomi is als beoordelingsplatform een maatje groter maar vooral actief in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daar timmert ook Trustpilot hard aan de weg.

Kiyoh faciliteert de Thuiswinkel Waarborg-reviews.

‘Mogelijkheid om internationale ambities te versnellen’

Kiyoh en Klantenvertellen lanceerden eind 2020 nog een nieuwe site en waren afgelopen jaar nog druk bezig met het vernieuwen van de interne systemen. Voorlopig lijkt dat niet overbodig  want uit de reacties rond de overname lijkt het voorlopig nog wel even zelfstandig door te kunnen.

Michael Ambros, CEO en oprichter van eKomi: “Onze investering zal hen helpen om extra groeipotentieel vrij te maken en uit te breiden in de Benelux. Het markeert ook de volgende mijlpaal in de buy-and-build strategie die we vorig jaar hebben gelanceerd”. Olaf Mieras van Kiyoh: “Dit geeft ons de mogelijkheid om onze internationale ambities te versnellen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten