Kieskeurig toont filters voor voorraad en levertijd

Kieskeurig toont filters voor voorraad en levertijd

De tweede lockdown in ons land heeft weer gevolgen voor de ecommerce. Sommige producten zullen sneller uit voorraad raken en de levertijden kunnen flink toenemen. Om hierop in te spelen, introduceert Kieskeurig.nl nu filters voor productvoorraad en levertijd.

Kieskeurig.nl kiest er ook voor om alleen producten prominenten te tonen die bij de aangesloten webwinkels op voorraad zijn. “Om teleurstelling onder consumenten te voorkomen, tonen we uitverkochte producten niet meer bovenaan op onze overzichtspagina’s. Ook al zijn ze populair”, zo zegt Wendy Kuiper van eigenaar Reshift. “Op deze manier geven we de consument een volledig overzicht van wat er nog wel beschikbaar is in de markt.”

Uitverkochte producten worden niet meer bovenaan getoond, hoe populair ze ook zijn.

Sinds het coronavirus in ons land is, is er een grote verschuiving naar ecommerce waarneembaar. Iets wat Kieskeurig zelf ook direct terug zag aan het zoekverkeer binnen bepaalde productgroepen. De populariteit van bijvoorbeeld tablets nam aanzienlijk toe.

Totale verschuiving naar online

“Nu zien we dezelfde trend opnieuw, maar vanwege de totale verschuiving naar online verwachten we dat tijdens deze lockdown voorraden niet toereikend zijn, waardoor schaarste zal ontstaan. Dit wordt extra versterkt door de extra drukte die wordt verwacht tijdens deze feestmaand. Deze signalen horen we ook uit de markt en daar anticiperen we op”, aldus Kuiper.

Gebruikers kunnen binnen een productcategorie nu filteren op levertijd. Kuiper legt uit dat bezorgdiensten aangeven nu al grote moeite te hebben om levertijden te halen. “De verwachting is dat levertijden langer dan 14 dagen kunnen worden. Met het nieuwe filter kan de consument nog beter een keuze maken voor de webshop die het best aansluit bij zijn of haar wensen.”

De verwachting is dat levertijden langer dan 14 dagen kunnen worden.

Kieskeurig.nl filtert nu ook op levertijd.

Afhaalprijzen bij webshops weggehaald

Veel winkels zijn sinds afgelopen dinsdag gesloten en daardoor is het vaak ook niet mogelijk om online bestelde producten af te halen bij een fysieke vestiging. Daarom heeft Kieskeurig.nl nu alle afhaalprijzen bij de webshops weggehaald. “Wanneer het juridisch wel weer mogelijk is een product bij een afhaalpunt van de retailer op te halen, tonen wij een afhaalbutton op Kieskeurig.nl bij het betreffende product.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten