menu

‘JMango360 wil dit jaar nog duizend apps online’

Mcommerce appbouwer JMango360 sleepte tijdens de eerste Meet Magento Awards de Magento Innovatie Award in de wacht. Wij gingen in gesprek met Eelco van Wijk, die sinds 1 april dit jaar de commercieel directeur van JMango360 is. Het winnen van de award geeft Eelco misschien een vliegende start, maar wat verwacht hij van de rest van het jaar?

JMango360 is vrij nieuw op de Nederlandse markt. Het is natuurlijk fantastisch dat we zowel door de juryleden als het grote publiek al zo snel gezien worden als een innovatieve partij. En ondanks dat we voor twee awards waren genomineerd, kwamen het voor mij echt als een verrassing dat we de innovatie-award mee naar huis mochten nemen. De concurrentie was niet mis en je houdt er toch rekening mee dat de mensen misschien eerder op een bekendere naam stemmen.”

‘Dankzij ons kan iedereen de strijd aangaan met de grote spelers’
De techneuten van JMango360 werkten ruim een jaar op de achtergrond aan de ontwikkeling van het platform waarmee apps gebouwd kunnen worden. Maar sinds kort plaatst het bedrijf zich ook steeds meer op de voorgrond en is dit platform nu ook beschikbaar voor het grote publiek. “Webwinkels kunnen vandaag de dag eigenlijk niet meer zonder een eigen mobiele app. De grote spelers hebben het geld wel om hierin te investeren. Maar de kleinere en middelgrote webwinkels hebben hier vaak simpelweg niet het vermogen voor.” Bij JMango360 kan elke retailer zijn eigen app voor iOS en Android maken (Windows Phone staat op de roadmap voor het einde van dit jaar). Met de app kan dus ook de reguliere webshop de strijd blijven aangaan met de grote spelers. Maar is de oplossing wel daadwerkelijk geschikt voor iedereen? “Toen ik bij JMango360 ging werken, wilde ik natuurlijk ervaren of het echt zo laagdrempelig was. Met mijn studie bedrijfseconomie heb ik niet bepaald een technische achtergrond en ook ik slaagde erin om snel een professionele app te maken.”

‘Awards helpen ons bij het opbouwen van de naamsbekendheid’
De Magento Innovatie Award was niet de eerste prijs die het bedrijf in de wacht sleepte. “Afgelopen januari won JMango360 de Tech Trailblazer Awards voor de beste mobiele innovatie. Deze awards helpen ons natuurlijk wel om meer naamsbekendheid op te bouwen. Momenteel hebben we 80 klanten en aan het einde van het jaar wil ik 1000 klanten bedienen met onze mcommerce apps.” Een mooie uitdaging, maar Eelco is ervan overtuigd dat het haalbaar is.

‘De samenwerking met MultiCopy biedt ontzettend veel mogelijkheden’
Dat Eelco er alle vertrouwen in heeft, komt mede door de strategische samenwerking met MultiCopy. “Dit bedrijf ondersteunt al bijna 45 jaar de communicatie van ruim 55.000 zakelijke klanten. Door de samenwerking met zo’n grote partij hebben wij meteen een enorme doelgroep te pakken. En ook MultiCopy is erbij gebaat. Bij het bouwen van een app is vooral de vormgeving heel belangrijk. MultiCopy kan de klant op het gebied van design, maar ook bij het samenstellen van de app, volledig ondersteunen. JMango360 faciliteert echte do–it–yourself-apps en wie behoefte heeft aan net wat meer ondersteuning kan daarvoor bij MultiCopy terecht.”

‘We willen ook buitenlandse klanten aantrekken’
Naast het bedienen van de Nederlandse markt wil JMango360 ook snel het buitenland veroveren. “Van de duizend klanten die ik dit jaar nog wil bedienen, verwacht ik dat in eerste instantie zo’n 20% uit het buitenland komt. We hebben nu ook al klanten in landen als Mexico en Australië, dus ik geloof er zeker in dat we ook de rest van de wereld kunnen veroveren.” Gebrek aan ambitie heeft het bedrijf dus allerminst. “Momenteel heeft JMango360 alleen een koppeling met Magento, maar in de toekomst verwacht ik meerdere partijen aan te sluiten. In Nederland ligt onze focus sterk op Magento. We zijn dan ook druk op zoek naar Magento-bouwers om mee samen te werken. Maar voor het zover is, komt er eerst op 15 juli een tweede versie van de Magento-koppeling op de markt.”

Tags

Reacties