Instabox en Budbee fuseren

Instabox en Budbee fuseren

De twee Zweedse pakketbezorgers Instabox en Budbee gaan verder als een nieuwe holding, Instabee. Het nieuwe bedrijf heeft een waardering van 1.7 miljard euro. De fusie levert de bedrijven meer slagkracht op om te investeren in consumentgerichte en duurzame last-mile bezorgdiensten.

Fusie

Instabox is in 2015 opgericht en is gespecialiseerd in pakketkluizen. Budbee werd een jaar later opgericht en werd bekend door tijdvakken van een uur te gebruiken en slimme manier van bezorgen. Consumenten krijgen namelijk updates over de bezorging en kunnen de route op de kaart volgen. Nu laten de bedrijven dat ze gaan fuseren.

‘Deze stap is een kans om samen iets substantieels neer te zetten.’

“Sinds het begin houd ik in mijn plannen altijd rekening met de lange termijn, en deze stap is een fantastische kans om samen iets substantieels neer te zetten. Ik heb Instabox altijd gevolgd en ik ben onder de indruk van hun groeipad”, zegt Fredrik Hamilton, oprichter van Budbee. Hij gaat verder als CEO van Instabee.

Waardering van €1.7 miljard

Instabee heeft een waardering van ongeveer 1.7 miljard euro. Instabox en Budbee zijn samen met Kinnevik de grootste investeerders. Naar eigen zeggen is Instabee opgericht om de expertise en kennis van Instabox en Budbee te bundelen. Daarnaast verwacht het meer CO2 te besparen door de technologische oplossingen te combineren.

‘We kunnen samen ecommerce-bezorgingen verder transformeren.’

“Ik denk dat dit hele goede fit is tussen twee bedrijven die veel waarden delen. Wederzijds respect en bewondering is in de afgelopen jaren alleen maar toegenomen en ik ben blij dat we nu samen achter het doel kunnen staan om ecommerce-bezorgingen verder te transformeren met een obsessie voor klantervaring en duurzaamheid. Ik kan niet wachten om te zien wat we samen kunnen bereiken.”, zegt Alexis Priftis, oprichter van Instabox. Hij zal Executive Chairman van Instabee worden.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten