Hunkemöller is retailer van het jaar in Europa

Hunkemöller is retailer van het jaar in Europa

Hunkemöller heeft de titel Retailer of the Year Europe gewonnen, een jaar nadat de lingerieketen ook werd bekroond tot winnaar van de Webshop Awards Europe. Die webwinkelprijs was dit jaar echter voor Yves Rocher.

De Retailer of the Year Europe-verkiezing werd dit jaar voor de derde keer georganiseerd en vond plaats in tien landen in Europa. Meer dan anderhalf miljoen consumenten hebben bijna 2,7 miljoen beoordelingen achtergelaten over hun favoriete stenen winkel en webwinkel.

Om kans te maken op de Europese titel, moesten winkelketens eerder een categorieprijs hebben gewonnen in tenminste vier landen. Hunkemöller was hierdoor een van de kanshebber en wist de nominatie te verzilveren dankzij een eindscore van 7,95 op basis van bijna dertigduizend stemmen.

Yves Rocher wint prijs met 7,91 punten

Voor webwinkels golden iets andere regels: zij moesten in tenminste drie landen een categorieprijs hebben gewonnen. Aan het eind van de rit bleek het cijfer van Yves Rocher, een 7,91, het hoogst van allemaal en won het cosmeticabedrijf de overallprijs voor webwinkels.

Bol.com wint in Nederland en België

In Nederland werd eerder al de Action uitgeroepen tot beste winkelketen, terwijl Bol.com de Webshop Awards won en de titel Retailer of the Year. In België won Bol.com ook de Webshop Awards; daar liet het Yves Rocher en Coolblue achter zich.

Hunkemöller en Yves Rocher
Hunkemöller en Yves Rocher winnen in Europa.
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten