Hoody biedt online platform voor lokale retail

Hoody biedt online platform voor lokale retail

Vandaag is Hoody gelanceerd: een online platform dat lokale retailers verbindt en consumenten de mogelijkheid biedt om bij meerdere lokale winkels online te bestellen. Hoody wil zo de strijd aangaan met het grote online geweld en consumenten weer naar de lokale retail lokken.

Hoody is per vandaag actief in Haarlem, maar de bedoeling is dat het retailplatform binnenkort ook in andere steden aansluiting vindt met lokale winkels. Voorlopig is de dienst alleen te gebruiken via een app (voor zowel Android als iOS), maar binnenkort moet bestellen ook mogelijk zijn vanaf de website Hoody.nl.

Wie via Hoody bestelt, koopt bij lokale, aangesloten winkels. De producten worden door fietskoeriers opgehaald bij de desbetreffende vestigingen en binnen een uur, of ’s avonds als dat beter uitkomt, bezorgd bij de klant.

‘Schot in de roos voor lokale middenstand’

De gemeente Haarlem moedigt het initiatief aan en vindt de startup een schot in de roos voor de lokale middenstand. “En die krijgt het door de opkomst van online steeds moeilijker”, zo zegt Stephan Kooijman, adviseur duurzame economie bij de gemeente. “Daarbij is het voor de Haarlemmers ook fantastisch om te zien wat de stad nog meer te bieden heeft. Met haar duurzame bezorging en collectieve online innovatie draagt Hoody bij aan het vernieuwen van de stedelijke mobiliteit en de circulaire economie.”

Bezorgkosten bij Hoody

Producten die voor 15:30 zijn besteld, kunnen ’s avonds bij de klant thuisbezorgd worden als alle winkels al dicht zijn. Hoody vraagt bezorgkosten van 3,50 euro per winkel en 1 euro voor elke opvolgende winkel. Wordt er voor meer dan 70 besteld dan is bezorging gratis, ongeacht bij hoeveel lokale retailers wordt besteld.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten