Ecommerce News

Google wil track&trace-codes in zoekmachine laten zien

Google wil track&trace-codes in zoekmachine laten zien

Google heeft een nieuwe trackingfeature in haar zoekresultaten geïntroduceerd. Hiermee geeft het pakketverzenders de mogelijkheid om klanten de status van hun verzending direct in Google te laten zien.

Jouw PostNL-pakket volgen via de zoekmachine van Google

Helaas is de trackingfeature nog niet in Nederland te testen. De track&trace-codes van partijen als PostNL, DHL of UPS zijn nog niet live te volgen via de zoekmachine van Google, maar als het daaraan ligt gaat dat wel gebeuren.

Early Adopters Program staat in alle landen en talen live.

Hiervoor heeft Google een Early Adopters Program aangemaakt, dat nu beschikbaar is in alle talen en landen waar Google beschikbaar is. “Wanneer mensen naar Google gaan om een pakket te volgen dat met uw bedrijf is verzonden, dan kunnen ze direct een track&trace-code invoeren”, zo legt de zoekmachine uit. “Deze functie gebruikt uw API om de trackinginformatie van het pakket op te halen en geeft deze vervolgens door aan de gebruiker.”

Na invoeren code verschijnt informatie over het pakketje

Na het invoeren van de code ziet de gebruiker niet alleen de verwachte leverdatum, maar ook wanneer de track&trace-code is aangemaakt en wanneer het pakketje haar route is begonnen. Ook kan de gebruiker met een simpele klik meer informatie zien over de pakketbezorger, de klantenservice contacteren of een ander pakketje traceren.

Pakket via track&trace volgen in Google zoekmachine
Track&trace in Google.
Deel dit artikel
Onze redactie

Geschreven door

Onze redactie

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten