Google en Shopify gaan nieuwe samenwerking aan

Google en Shopify gaan nieuwe samenwerking aan

Google is een samenwerking aangegaan met Shopify. Hierdoor kunnen webwinkeliers die deze software gebruiken hun producten tonen in Google Maps, Google Afbeeldingen, Google Search en YouTube.

De zoekgigant heeft de samenwerking met Shopify aangekondigd tijdens hun jaarlijkse I/O-event. Google vertelde daarbij niet exact hoe en wanneer Shopify zal integreren met Google. Maar duidelijk is in ieder geval dat webwinkeliers hun producten kunnen tonen tijdens de één miljard shopping-journeys die dagelijks plaatsvinden via de verschillende diensten van Google.

Shopify-verkopers straks gelinkt aan Shopping Graph

Webwinkeliers die verkopen via Shopify worden straks ook gelinkt aan Shopping Graph. Dit is een nieuwe tool van Google die machine learning gebruikt om prijzen, klantbeoordelingen en productvideo’s verzamelt van diverse webwinkels om zo online shoppers beter te informeren.

Google's Shopping Graph in kaart gebracht

24 miljard productvermeldingen

Shopping Graph brengt consumenten in contact met 24 miljard productvermeldingen van tal van webwinkels, zo schrijft Bill Ready, commercieel directeur bij Google, in een blogpost. “Het werkt in realtime, zodat mensen producten die nú beschikbaar zijn kunnen ontdekken en kopen.”

Wij willen ecommerce democratiseren.

“Een diepgaand begrip hebben van de producten is slechts één stukje van de puzzel. Om ervoor te zorgen dat meer verkopers ontdekt worden, is het belangrijk dat we gelijkgestemde partners steunen die net als wij ecommerce willen democratiseren”, zo schrijft Ready.

‘Daarom samenwerking Shopify uitgebreid’

“Dat is waarom we de samenwerking met Shopify hebben uitgebreid en een nieuw, versimpeld proces introduceren waarmee hun 1,7 miljoen verkopers hun producten met slechts een paar klikken op Google kunnen tonen.”

Nieuwe manieren om online shoppen te verbeteren

Nieuwe manieren waarop Google online shoppers wil helpen, bestaan onder meer uit een nieuwe functie van Lens. De beeldherkenningstool laat gebruikers zoeken naar producten in screenshots die zijn opgeslagen in Google Photos. Ook komt het met een nieuwe functie in Chrome, waarbij lokaal openstaande winkelwagentjes worden opgeslagen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten