Ecommerce News

Coronavirus bezorgt Prepshop megagroei

Coronavirus bezorgt Prepshop megagroei

Eind vorig jaar kwam Prepshop in handen van Luuk van de Ruit en zijn compagnon, die er vanwege de potentiële groei een leuke bijverdienste in zagen. Nog geen halfjaar later moeten ze alle zeilen bijzetten om de gigantische hoeveelheid orders in goede banen te leiden. “We hebben nu al de omzet gedraaid die we hadden voorspeld voor heel 2020.”

Toen Luuk de prep-webwinkel overnam, bestond het assortiment uit zo’n zeventig producten. Inmiddels heeft Prepshop een aanbod van driehonderd artikelen, waarvan een deel al volledig is uitverkocht. “Steeds meer leveranciers  melden leveringsproblemen omdat ze niet langer tegemoet kunnen komen aan de toenemende vraag.”

‘Voorraden zijn kritiek’

Zo zijn de mondkapjes sinds half februari niet meer verkrijgbaar. “In de afgelopen weken verkochten we tienduizenden mondkapjes. Bij andere (web)winkels was dit niet anders, waardoor er een ware run op mondkapjes is ontstaan.” Ook de noodrantsoenen, lang houdbare voedingsmiddelen, desinfectanten en volgelaatmaskers gaan momenteel als warme broodjes over de digitale toonbank.

Ruim tien keer meer orders dan normaal.

Waar er vorige maand opvallend veel orders werden geplaatst door mensen van Aziatische afkomst die voor hun familieleden in Azië bestelden, lijkt het virus nu iedereen in z’n greep te hebben. “We verwerken ruim tien keer meer bestellingen dan voor het coronavirus. Gelukkig kunnen we tot dusver elke dag alle orders uitleveren.”

‘Drastische maatregelen zijn nodig’

Om te voorkomen dat de medewerkers zelf worden besmet door het coronavirus heeft Luuk een aantal drastische voorzorgsmaatregelen genomen. “Er zijn slechts twee medewerkers op kantoor aanwezig. De rest van het team werkt vanuit huis, zodat er in geval van besmetting eenvoudig van team kan worden gewisseld.”

Daarnaast zijn bezoekers tijdelijk niet welkom en ook het contact met leveranciers wordt momenteel vermeden. Bovendien worden alle leveringen gedesinfecteerd voordat deze het magazijn ingaan. Het zijn drastische maatregelen, maar volgens Luuk is het de enige manier om te kunnen garanderen dat het virus zich niet via de webwinkel verspreidt.

Het is voor iedereen een spannende tijd.

Prepshop hanteert (vooralsnog) geen maximum aantal per bestelling, maar klanten die alle voorraden willen opkopen zijn bij de webwinkel aan het verkeerde adres. “Het zijn spannende tijden, voor iedereen. Met onze shop willen we bijdragen aan de zelfredzaamheid van mensen. Dat lukt niet wanneer alle voorraden in handen zijn van slechts enkele personen.”

Deel dit artikel
Linda

Geschreven door

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Alle artikelen van Linda

Gerelateerde berichten