menu

Coolblue klantvriendelijkste webwinkel van Nederland

Coolblue mag zich een jaar lang de klantvriendelijkste thuiswinkel van Nederland noemen. De omnichannel-speler won deze award tijdens het CustomerFirst Gala. Het retailbedrijf ging ook nog met een andere prijs naar huis. Medewerker Romano van Wetten werd namelijk uitgeroepen tot de klantvriendelijkste medewerker van Nederland.

Het CustomerFirst Gala vond gisteravond plaats in TivoliVredenburg in Utrecht. Daar werden de klantvriendelijkste bedrijven uit de categorieën supermarkt, retail, online, leisure, verzekeraars, energie, telecom en banken in het zonnetje gezet. Bij het beoordelen van de winnaars werd vooral gekeken naar beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant. Hieruit kwam naar voren dat webwinkels hoog scoren op de punten ‘doen niet moeilijk’ en ‘doen wat wordt beloofd’.

Klantvriendelijkste thuiswinkel én medewerker

Coolblue werd benoemd tot klantvriendelijkste thuiswinkel van Nederland, terwijl Rituals naar huis ging met een prijs voor de klantvriendelijkste winkel. Jan Linders bleek de klantvriendelijke supermarkt. Voor het eerst dit jaar werd er ook een prijs uitgereikt voor klantvriendelijke individuen. De top-25 bedrijven uit het onderzoek mochten hiervoor één iemand nomineren. Romano van Wetten, die werkt als klantenservicemedewerker social media bij Coolblue, mocht uiteindelijk de prijs voor klantvriendelijkste medewerker van Nederland mee naar huis nemen.

“Romano spande de kroon. Hij neemt de slogan van Coolblue – “alles voor een glimlach” – heel letterlijk. Hij gaat daarbij zo ver dat hij zelfs op zijn vrije verjaardag naar Den Bosch is gereden om persoonlijk een tv, waarvan de levering niet goed was gegaan, bij de klant te bezorgen”, aldus jurylid Bas Hoogland.

NCCA technology award

De verkiezing tot klantvriendelijkste bedrijf is een publieksprijs, maar tijdens het CustomerFirst Gala werd ook door de organisatie van de Nationale Contact Center Awards prijzen uitgereikt. Zo won Centralpoint.nl goud in de categorie ‘technology’. Voor de webwinkel ontwikkelde de ICT-leverancier namelijk in samenwerking met Robin een chatfunctie “met een human touch die de omzet spectaculair deed stijgen”. De jury noemde het “een van de meest vergaande chat-oplossingen die het tot nu toe zag.”

Tags

Reacties