Combined Shape menu
Check Die Deal

Check Die Deal: ‘We verwachten dit jaar 100% groei’

Check Die Deal begon met één aanbieding per dag. Al snel liep dit op tot vijf dagdeals en kwam er een outletstore bij. Omdat het bedrijf werkt met een eigen voorraad moest het de afgelopen jaren meerdere keren verhuizen. “Inmiddels zitten we in ons zesde pand, maar deze is op de groei uitgezocht”, zegt eigenaresse Maartje Breuker, die dit jaar een verdubbeling van het aantal orders verwacht.

Het idee voor Check Die Deal ontstond tijdens Maartjes zwangerschapsverlof. Waar menig vrouw uitkijkt naar een aantal weken rust, kon zij maar moeilijk stilzitten. Via een kort experiment met het verzenden van gratis artikelen waarbij alleen de verzendkosten moesten worden betaald, bedacht ze Check Die Deal: een (dagaanbiedingen)site waarbij producten met minimaal 40 procent korting worden verkocht.

Inmiddels bevat het assortiment, naast de vijf dagelijkse deals, gemiddeld 1500 producten. Maar als het aan Maartje ligt, wordt dit aanbod snel uitgebreid. “Nu hebben we vooral impulsartikelen. Dat loopt hartstikke goed, maar waar ik naartoe wil is dat er een bepaalde samenhang zit in het assortiment. Momenteel kunnen mensen een select aantal artikelen per productgroep bestellen, maar uiteindelijk wil ik dat ze per segment een hele lijn kunnen aanschaffen.”

Nauwelijks retouren

Om haar klanten een gevarieerd assortiment te kunnen bieden, onderhoudt Maartje goede contacten met haar leveranciers. “Ik koop veel restvoorraden op, maar er zijn ook leveranciers die standaard met ons samenwerken omdat ze hun artikelen bij een breder publiek onder de aandacht willen brengen. Daarnaast krijgen we regelmatig producten uit faillissementen aangeboden.”

Wat de route naar de webwinkel ook is, het is een must dat het een scherpe deal is én dat er nog een gezonde marge overblijft voor Check Die Deal. Producten van inferieure kwaliteit of deals waarbij er maar een beperkte voorraad in eigen beheer is worden afgewezen. “We zijn een financieel gezond bedrijf met een goede reputatie en dat willen we uiteraard ook zo houden. Natuurlijk komt er wel eens een product terug, maar het past niet in ons bedrijfsmodel om dagelijks grote retourstromen te verwerken.”

Hoewel ons land al de nodige dagdeal-sites telt, heeft Check Die Deal volgens Maartje voldoende bestaansrecht. Dit komt onder meer omdat de werkwijze anders is dan de gemiddelde dagaanbiedingensite. “Zij werken veelal met dropshipment. Wij hebben een magazijn van ruim 1800 vierkante meter waar we, afgezien van enkele tuinartikelen, alles op voorraad hebben. Daarnaast verzorgen we zelf de verzending. Ik zou ons dan ook liever vergelijken met een online warenhuis, waar je goede deals vindt.”

Verdubbeling van het aantal orders

Sinds de start in 2012 groeit het aantal orders jaarlijks met zo’n 30 procent. Voor dit jaar is Maartje vastbesloten om voor een verdubbeling te gaan. “Voorheen investeerde ik uitsluitend met eigen geld. Hierdoor konden we wel groeien, maar niet snel genoeg naar mijn smaak. Daarom ben ik bezig met het aantrekken van extern geld, zodat ik versneld mijn plannen kan uitvoeren.”

Naast het vergroten van het assortiment wil ze het geld benutten om het marktaandeel van Check Die Deal te versterken. Tot dusver moest het bedrijf het vooral van mond-tot-mondreclame hebben. “We proberen goed in te spelen op trends en hypes, waardoor je af en toe een treffer hebt waar mensen graag over praten.” Verder wordt er gebruikgemaakt van diverse online marketingkanalen, die met de inzet van extern geld kunnen worden opgeschaald.

Ondanks dat Maartje dus nog niet alle registers heeft kunnen opentrekken, is het bedrijf in Nederland en België al lekker bezig. Ook de Duitse webshop is sinds kort een feit. Wanneer die eenmaal loopt en minder aandacht nodig heeft, wil Maartje de Franse markt veroveren. “Er zit nog zo veel potentie in het bedrijf, het zou zonde zijn om dat op de plank te laten liggen.”

Tags

Verder lezen

Reacties