Capayable haalt geld op en wil naar buitenland

Capayable haalt geld op en wil naar buitenland

De online betaaldienst Capayable heeft geld opgehaald bij investeerders. Met deze kapitaalinjectie wil de achteraf-betaalaanbieder verder groeien op de betaalmarkt. Niet alleen in Nederland, maar ook – voor het eerst – in het buitenland.

Dat maakte Capayable vandaag bekend, daarbij niet onthullend om wat voor bedrag het precies gaat. Wel liet het weten de kapitaalinjectie niet alleen te gebruiken om de eerste stap te gaan zetten over de grens, maar ook een nieuwe propositie aan te bieden, de ICT-capaciteit uit te breiden en de naamsbekendheid te vergroten.

Zo’n 500 webwinkels die Capayable aanbieden

Er zijn in Nederland ongeveer 500 webwinkels die de betaalmethoden van Capayable aanbieden, dit gebeurt via diverse koppelingen die zijn gelegd met payment service providers. Commercieel directeur Patrick van de Graaf zegt dat het bedrijf momenteel bezig is met een rebranding om de betaalmethode goed te positioneren in de markt. “We gaan dit na de zomer groots uitrollen. Daarnaast wordt er dit jaar nog de eerste stap gezet in het buitenland. De ambitie is om uit te groeien tot een standaard betaaloplossing en hiermee marktleider te worden in Nederland, en uiteindelijk in heel Europa.”
 
Capayable werd in 2013 opgericht en begon in eerste instantie als een pure aanbieder van achteraf betalen. Drie jaar later kwam daar ook een betaalmethode bij waarbij consumenten in drie keer kunnen betalen, zonder rente en kosten. “Vanuit de markt merkten we dat er behoefte was om grotere uitgaven in termijnen te betalen”, aldus Patrick, “Toen we dieper in de materie doken zagen we een kans om een gespreid betaaloplossing te creëren die kosteloos is voor de consument.”

Conversie met 15 procent gestegen

Volgens Patrick heeft deze betaalmethode zich niet alleen bewezen richting consumenten, maar is het ook van toegevoegde waarde voor webwinkeliers. “Uit eigen onderzoek met verschillende webwinkels zien we dat de conversie met 15 procent toeneemt en het gemiddelde bestelbedrag met 30 procent. Het is een extra marketingtool voor webwinkeliers om meer omzet te genereren. Met de nieuwe propositie, waarbij Capayable de merchant gegarandeerd binnen 15 dagen uitbetaalt, verwachten we nog meer webwinkels aan te sluiten.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten