C&A stopt verkoop op externe marktplaatsen
De Europese moderetailer C&A heeft besloten om de samenwerking met Amazon, Wehkamp en Zalando te stoppen. In de komende weken vindt er volgens de retailer een gecontroleerde afsluiting plaats. Het bedrijf wil de eigen digitale kanalen nu verder laten groeien.
In 2008 begon C&A aan de eerste samenwerking met een externe marktplaats, namelijk met Wehkamp. In 2022 kwamen daar Zalando en Amazon bij. Het bedrijf besloot destijds om hier producten te verkopen om zo nieuwe klanten te werven.
‘Geen bevredigend resultaat samenwerking’
C&A verwachtte dat deze klanten rechtstreeks naar de eigen webshop en fysieke winkels zouden komen. In een persbericht laat de retailer nu weten dat de resultaten van de samenwerking ‘niet bevredigend’ zijn.
C&A wil nu de eigen digitale kanalen versterken en laten groeien.
De inkomsten die C&A vanuit marktplaatsactiviteiten ontving, resulteerden niet in de verwachte marges. Het bedrijf besluit daarom nu de focus te richten op de eigen digitale kanalen. In de komende weken gaat het bedrijf in gesprek met Amazon, Zalando en Wehkamp om de samenwerking af te sluiten. Er staat op dit moment nog een uitgebreide collectie van C&A op de genoemde marktplaatsen.
Lidmaatschapsprogramma uitbouwen
Afgelopen augustus lanceerde de retailer een nieuw lidmaatschapsprogramma genaamd ‘C&A For you’. Het doel hiervan is het opbouwen en behouden van langdurige klantrelaties. De komende tijd bouwt het bedrijf verder aan dit programma.
‘C&A For you startte in augustus met bijna vier miljoen leden in heel Europa.’
“Het programma kende een succesvolle start met bijna vier miljoen leden in heel Europa en we geloven sterk in het groeitraject dat voor ons ligt. We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel hebben om onze digitale business te moderniseren, te vereenvoudigen en te laten groeien”, aldus Wim Blaauw, Chief Digital and Transformation Officer bij C&A.
Reacties