Combined Shape menu
Bynco

Bynco wint SpinAward in categorie ecommerce

Bynco, een webwinkel voor tweedehands auto’s, heeft een zilveren SpinAward gewonnen. Deze prijs is bedoeld voor uitschieters in de digitale media en Bynco won er een in de categorie ecommerce. De jury roemde de vernieuwende creatieve aanpak van dit online winkelconcept.

Volgens directeur Jeroen Veldman was het de ‘compleet nieuwe winkelervaring’ die Bynco haar klanten biedt, die ervoor zorgde dat de nog jonge webshop de prijs in ontvangst mocht nemen. “Wie kon zich drie jaar geleden voorstellen dat consumenten online een auto zouden kopen en die afrekenen met Ideal?”

Veldman vond het met name fantastisch om als disrupter in de automarkt te staan tussen grote, gevestigde namen als Heineken, Vodafone en KLM. “Dat zijn toch de spelers die normaal zulke awards winnen”, zo zegt hij in het persbericht.

Vier keer zoveel auto’s verkopen in 2018

De auto-webwinkel ontvangt elke maand honderd procent meer bezoekers en wil dit jaar vier keer zoveel auto’s verkopen als dat het vorig jaar deed. Ook het vergroten van de naamsbekendheid is een dingetje dat voor dit jaar hoog op de agenda staat. Het bedrijf heeft zojuist de eerste radiocampagne gelanceerd, maar wil meer doen om ervoor te zorgen dat consumenten bekend worden met het feit dat je tegenwoordig ook online een tweedehands auto kunt kopen zonder dat je naar een autobedrijf moet.

Niet alleen focussen op eigen auto’s

Daarnaast wil Bynco ook het aanbod vergroten. Op het moment van schrijven staan er 153 auto’s op de site. “We willen ons niet meer alleen op eigen auto’s richten”, aldus Veldman. “We kijken nu ook naar andere kanalen als fleetowners en leasemaatschappijen. Bynco kan voor hen de remarketing van hun auto’s doen en die auto’s direct aan particulieren verkopen. Een win-winsituatie voor beide partijen.”

Tags

Verder lezen

Reacties