Bundeltje Gemis: ‘Bereik te danken aan Instagram’

Bundeltje Gemis: ‘Bereik te danken aan Instagram’

Tussen de winnaars van de New Webshop Award staat ook de webshop Bundeltje Gemis. Ondanks het pittige onderwerp dat Ellen Ruperti-Ribbers met deze webshop aansnijdt, is het bedrijf in de afgelopen periode snel gegroeid. Ecommerce News ging met haar in gesprek over de aanleiding en toekomstvisie.

In 2016 overleed Josha, het neefje van Ellen, binnen 25 uur na zijn geboorte. Om de ouders van Josha te steunen schreef Ellen gedichten, die ze uiteindelijk bundelde in het boekje ‘Bundeltje Gemis’. Deze werd al snel op Instagram gedeeld, waarna ze spontaan aanvragen voor persoonlijke bundels ontving.

Eigenaresse Ellen Ruperti-Ribbers

Instagram zorgt voor groot deel van het bereik

Instagram zorgde ervoor dat het balletje voor Ellen ging rollen. “Dat is nog steeds mijn hoofdkanaal. Op sociale media is er een groep die zich actief met dit onderwerp bezighoudt, waardoor niet alleen de verkopen maar ook andere mooie samenwerkingen makkelijk ontstaan”, vertelt ze.

Zo organiseert Ellen bijeenkomsten voor lotgenoten in samenwerking met andere mensen die zich inzetten voor sterrenouders. Ook heeft ze gedichten geschreven voor andere projecten die met rouw te maken hebben. “Het zijn mooie samenwerkingen, die uiteindelijk ook zorgen voor meer naamsbekendheid. Dat is een mooie bijkomstigheid, maar het doel is dat dit onderwerp meer besproken wordt.”

“Dat mensen liever niet praten over iemand die overleden is snap ik ergens wel. Dat doen ze vaak om de nabestaanden te beschermen. Ik sta zelf ook aan de zijlijn, maar zie toch dat het anders moet.” Volgens Ellen veroorzaakt de neiging om het onderwerp zoveel mogelijk uit de weg te gaan veel eenzaamheid en helpt praten juist heel veel.

Er kwamen zo veel opdrachten binnen, dat ik besloot een webshop op te richten.

“Op een gegeven moment kreeg ik zo veel opdrachten binnen, dat ik besloot een webshop op te richten en een algemene dichtbundel samen te stellen”, vertelt Ellen. Dit was het begin van Bundeltje Gemis. De webshop richt zich op sterrenouders (ouders die een kind verloren hebben) en op mensen die iemand anders moeten missen. Onlangs is ze ook gestart voor mensen met een kinderwens.

‘Klanten vragen zelf om meer producten’

“Klanten vragen vaak of ik ook andere artikelen aanbied. Om die reden ben ik ook begonnen met  kaarten. Daarnaast ben ik op zoek naar manieren om uit te breiden.” Naast de dichtbundel zijn er op de webshop ook kaarten met een gedichtje, sieraden, houten familie popjes en kaarsen te vinden.

Al deze artikelen moeten bijdragen aan de missie van Bundeltje Gemis: het bespreekbaar maken van verlies. “Ook al is die persoon er niet meer, de liefde blijft altijd.” Mede hierom wil Ellen uiteindelijk ook artikelen gaan aanbieden voor iedereen die een dierbare verloren heeft. “Ik rond nu een dichtbundel af voor mensen met een kinderwens, daarna wil ik een algemene rouwbundel schrijven voor iedereen die iemand verloren heeft.”

Troostgedichtje, geschreven door Ellen zelf.

‘Het moet leuk blijven’

Met de gedichtenbundel is Ellen al in 2016 begonnen, maar de webshop bestaat pas sinds de tweede helft van 2018. Ondanks dat Ellen het grootste deel van haar tijd kwijt is aan het schrijven van de gedichten, gaat het dus in korte tijd al erg goed met de webshop.

Inmiddels werkt Ellen dagelijks aan haar webshop. Van het inpakken van bestellingen, beantwoorden van vragen tot het schrijven van extra gedichten. Ze doet het vooralsnog met veel plezier, toch verwacht ze niet dat ze hiermee voortaan haar brood zal verdienen. “Ik zie het vooral als een uit de hand gelopen hobby, die ik met heel veel liefde uitvoer.”

Ik zie de webshop als een uit de hand gelopen hobby, die ik met veel liefde uitvoer.

“De reacties die ik dankzij Bundeltje Gemis heb ontvangen geven echt heel veel voldoening, maar ik wil hiernaast mijn baan blijven doen en genoeg tijd hebben voor mijn gezin. Zo lang het leuk blijft wil ik aan Bundeltje Gemis blijven werken.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten