Bol.com promoot winkel in de buurt

Bol.com promoot winkel in de buurt

Bol.com heeft een speciale website in het leven geroepen om lokale winkels te steunen. Via Winkel in de Buurt kunnen klanten van Bol.com per categorie zien welke ondernemers in de buurt via Bol.com verkopen.

Door de lockdown zijn niet-essentiële winkels gesloten in ons land en dat zat veel ondernemers opnieuw zwaar treffen. En dat terwijl juist de kleine, lokale ondernemers onmisbaar zijn. Om dit soort retailers een hart onder de riem te steken, heeft Bol.com nu het initiatief Winkel in de Buurt gelanceerd. Eerder lanceerde het ook al zoiets voor België.

Kopen bij een winkel in de buurt

Via een speciale website kunnen online shoppers bij een aankoop voorkeur geven aan het assortiment van een winkel in de buurt. Al deze ondernemers zijn verkooppartner van Bol.com en gebruiken het platform dan ook als (extra) online verkoopkanaal. In totaal telt de site zo’n 39.000 externe verkopers, die gezamenlijk goed zijn voor 60 procent van de omzet van Bol.com.

Bol.com telt 39.000 lokale winkels.

‘Lokale ondernemer steunen in online omzet’

“Consumenten kunnen vanaf nu met dit initiatief in hun zoektocht naar het juiste product starten bij het kiezen van de verkopende partij en zo een lokale ondernemer stimuleren in online omzet”, zo licht de webwinkel toe. “Bij Winkel in de Buurt kies je voor een regio in combinatie met een productcategorie en zie je vervolgens bij welke ondernemers uit de buurt je makkelijk online kan kopen via Bol.com.”

Meer maatregelen vanuit Bol.com

Bol.com heeft overigens nog meer maatregelen getroffen om om te gaan met de nieuwe coronamaatregelen. Zo heeft het prioritering aangebracht in het assortiment. Corona-essentiële artikelen zoals handzeep en mondkapjes geeft het, net als het feestdagen-assortiment, voorraad in haar gehele bedrijfsvoering. “Voor overig assortiment kan het daardoor voorkomen dat wij onze leverbelofte tijdelijk aanpassen of het assortiment tijdelijk offline zetten.”

Assortiment kan tijdelijk offline gezet worden.

Ook is het per direct gestopt met reclame-uitingen op radio, televisie en social media. De advertentieruimte die ze al hadden ingekocht, wordt weggegeven aan goede doelen. Daarnaast zijn ook de dagdeals uitgeschakeld.

Als laatste significante wijziging heeft Bol.com de retour-inlevertermijn verlengd, van 14 naar 60 dagen. “Normaal gesproken hebben klanten 30 dagen de tijd om hun artikel retour te melden. Dit noemen we de zichttermijn. Daarna hebben ze nog maximaal 14 dagen de tijd om de retour daadwerkelijk in te leveren. Dit noemen we de inlevertermijn en deze termijn verlengen we naar 60 dagen.”

De inlevertermijn gaat van 14 naar 60 dagen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten