Blokker stopt alweer met Nextail

Blokker stopt alweer met Nextail

Blokker Holding heeft alweer een streep gezet door Nextail, de ecommerce-tak die nog geen vier jaar geleden werd opgezet om de online verkoop van de verschillende Blokker-ketens weer op gang te brengen.

In 2014 besloot Blokker Holding het roer om te gooien. Online ging het ’t familiebedrijf al jaren niet voor de wind en de oprichting van Nextail moest daar verandering in brengen. Zelf noemde het bedrijf Nextail ‘de online innovatietak van het concern’. De online development, marketing en sales-activiteiten van de webshops van Blokker, Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Marskramer, Xenos en Cook&Co werden bij Nextail ondergebracht.

‘In 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet’

Vier jaar terug sprak Blokker Holding de wens uit om in 2017 meer dan 300 miljoen euro online omzet te realiseren. Dat lijkt er niet van te zijn gekomen. In de eerste twee jaar dat Nextail operatief was groeide de online omzet van 70 miljoen naar 173 miljoen euro in 2016.

Nextail had als missie om de diverse webshops van Blokker Holding in te laten lopen op de concurrentie. Dit gebeurde onder meer via nieuw opgezette webwinkels en bestelzuilen in de stenen winkels. Maar tegelijkertijd ging het steeds minder met Blokker Holding. Het besluit werd genomen om diverse ketens af te stoten. Momenteel zijn ondernemingen als Leen Bakker en Intertoys al verkocht en moet uiteindelijk alleen de Blokker-formule overblijven. De website van Blokker groeit jaarlijks met 25 procent en momenteel weet de winkel zo’n 15 procent van zijn omzet online te realiseren.

Nextail Connect blijft bestaan

Het in 2016 opgezette Nextail Connect, een marktplaats waar andere verkopers hun producten kunnen aanbieden, blijft vooralsnog bestaan.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten