BigCommerce breidt uit naar Nederland

BigCommerce breidt uit naar Nederland

BigCommerce heeft vandaag aangekondigd uit te breiden naar Nederland, Frankrijk en Italië. De aanbieder van webwinkelsoftware biedt Nederlandse online retailers gelokaliseerde ondersteuning op het gebied van taal, betalingen en content.

BigCommerce nu volledig gelokaliseerd naar het Nederlands

BigCommerce zegt ons land te betreden op een moment dat de verwachting is dat ecommerce in Nederland na de pandemie in totaal 18,7 miljard euro bedraagt. De uitbreiding gebeurt met een ecommerce-ervaring die volledig gelokaliseerd is, zodat Nederlandse bedrijven hun online business kunnen bouwen, runnen en laten groeien. “Bedrijven in Nederland hebben nu toegang tot een flexibel, ‘enterprise-grade’ ecommerceplatform dat is gebouwd om op nationale en internationale schaal te verkopen”, zo meldt het van origine Australische bedrijf.

Bedrijven hebben nu toegang tot een ‘enterprise-grade’ ecommerceplatform.

BigCommerce was al beschikbaar in Nederland

BigCommerce was natuurlijk al langer beschikbaar voor Nederlandse bedrijven, maar met een lokale vertegenwoordiging in ons land kan het straks rechtstreeks samenwerken met Nederlandse organisaties, zoals het nu al doet met Adyen, Mollie en Incentro. Dit, en het feit dat de software nu aan de frontend en aan de backend in het Nederlands wordt ondersteund, moet ervoor zorgen dat de webwinkelsoftware hier meer marktaandeel gaat scoren.

Meer dan zestigduizend bedrijven maken wereldwijd gebruik van BigCommerce.

“Meer dan zestigduizend bedrijven maken wereldwijd gebruik van BigCommerce en deze laatste fase van onze uitbreiding in Europa ondersteunt onze voortdurende toewijding aan de regio en zijn retailers”, aldus Jim Herbert, vice-president en general manager van regio EMEA. “Onze aanwezigheid in Nederland stelt ons in staat om op maat gemaakte programma’s en diensten aan te bieden die speciaal ontwikkeld zijn voor onze klanten en partners in heel Europa.”

BigCommerce ging in 2020 naar de beurs

De laatste groeifase van BigCommerce volgt bijna een jaar na de beursgang van het bedrijf in augustus 2020 en drie jaar nadat het bedrijf zich voor het eerst vestigde in Europa, het Midden-Oosten en Afrika toen het een kantoor opende in Londen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten