menu

De bekendste YouTubers en hun webshop

Voor veel jonge mensen zijn een aantal YouTube-gebruikers absolute helden. Ze verslinden elke video die ze uploaden en volgen hun idolen via alle mogelijke social media-kanalen. Een aantal YouTubers, zoals Enzo Knol en Mascha ‘Beautygloss’ Feoktistova hebben zelfs hun eigen webshop. Wij namen een kijkje.

Enzo Knol – KnolPower Webshop

Als je het hebt over populaire YouTubers dan kun je natuurlijk niets anders dan beginnen met Enzo Knol. De 23-jarige vlogger heeft momenteel meer dan 1,4 miljoen abonnees. Op zijn website Knolpower.nl verkoopt hij allerlei merchandise waar ‘Knolpower’ duidelijk op zichtbaar is. Enigszins verwarrend is het menu, waarin we opeenvolgend ‘Webshop’, ‘accessoires’ en ‘kleding’ zien staan. Knol verkoopt vooral petjes, truien en t-shirts, maar het leukst is toch wel de puzzel waarop hij en zijn vriendin Dee staan.

Enzo Knol & Dee
Enzo Knol & Dee.

Beautygloss Goodies

Mascha Feoktistova is een vlogger die beter bekend is onder de naam Beautygloss. Ook zij heeft inmiddels een webwinkel met allerlei merchandise. In de webshop van Beautygloss koop je onder andere een drinkfles, een make-uptasje en twee verschillende shirts. Het aanbod is niet heel erg groot, maar past wel perfect bij de vlogger en haar vrouwelijke doelgroep.

Een make-uptasje van Beautygloss
Een make-uptasje van Beautygloss.

Kops Apparel

De gamer Jordi van den Bussche geniet veel meer bekendheid als Kwebbelkop. Hij heeft op YouTube meer dan 5,8 miljoen(!) abonnees en post vooral filmpjes waarin ‘ie aan het gamen is. Op 1 december 2014 lanceerde deze populaire vlogger zijn officiële webwinkel. De Twitter-pagina van deze Shopify-webwinkel heeft meer dan 6800 volgers, terwijl meer dan 5300 mensen de Kop Shop op Facebook liken. Het aanbod is gering, maar de artikelen die er staan zien er wel gelikt uit. De shop is momenteel even uit de lucht wegens een rebranding.

Een petje met het logo van Kops erop.
Een petje met het logo van Kops erop.

DusDavidGames

David Harms is de man achter Dus David Games. Deze gamer heeft bijna 700.000 abonnees en maakte deze week bekend zijn baan te hebben opgezegd om met YouTube geld te verdienen. Hij heeft z’n online shop ondergebracht bij Finalboss.eu, dat voor meer gamers de merchandise doet. In de DDG-shop koop je verschillende shirts, petjes, posters en een sleutelhanger. Echte merchandise dus.

DDG Minecraft shirt
Een DDG Minecraft shirt.

StukTV

StukTV bestaat uit Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt. De drie jongens maken al sinds 2011 filmpjes en hebben nu meer dan 1,2 miljoen abonnees op YouTube. Het trio gaat allerlei opdrachten aan en vergaarde zo veel bekendheid. Ook doen ze mee aan het tv-programma Roadtrippers en organiseren ze elk jaar een event waarbij hun fans de YouTubers kunnen ontmoeten. StukTV heeft een webwinkel op basis van WooCommerce opgezet en de shop bevat de merchandise die je inmiddels kan verwachten bij YouTubers: mutsen, truien, petjes en keycords.

De StukTV-shop.
De StukTV-shop.

Tags

Reacties