BeCommerce introduceert B2B-keurmerk

BeCommerce introduceert B2B-keurmerk

BeCommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers, had al een keurmerk voor B2C-webwinkels, maar komt nu ook met een keurmerk voor webshops die verkopen aan andere bedrijven. Het label dient hetzelfde doel: webshops laten tonen dat ze transparante en stabiele verkopers zijn.

Het eerste B2B-keurmerk van BeCommerce werd door Sofie Geeroms, sinds februari de nieuwe algemeen directeur, uitgereikt aan Wordline. Dit bedrijf lanceerde in augustus vorig jaar haar eigen B2B-webshop.

‘Enorme groei B2B-ecommerce in België’

Volgens BeCommerce kende ons land vorig jaar een enorme groei op het gebied van online B2B-verkoop, al onderbouwde de beroepsvereniging dit niet met enkele cijfers, zo schrijft Gondola.

Om het nieuwe keurmerk te kunnen krijgen, moeten webwinkels eerst een heel certificatieproces doorlopen. Een checklist maakt hier onderdeel van uit. Zo moeten de algemene voorwaarden en de privacy-policy duidelijk zichtbaar zijn en moet de webshop ook voldoende informatie verschaffen over de prijs, de levering en het bedrijf zelf. Daarnaast zal het bedrijf Forus-P twee keer per jaar een grondige veiligheidsscan uitvoeren op de aangesloten webshops.

Nieuw logo BeCommerce

BeCommerce heeft tegelijkertijd met de introductie van het B2B-keurmerk ook een nieuw logo geïntroduceerd, waarbij de vijf verschillende kleuren onderaan de cirkel opvallen. “Elke kleur staat voor een bepaalde stakeholders groep. In totaal gaat het om vijf kleuren: groen, blauw, paars, rood en geel die respectievelijk staan voor B2C-leden, B2B-leden, webshop partners, business partners en sponsors.”

Het nieuwe logo van BeCommerce.
Het nieuwe logo van BeCommerce.
Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten