BeCommerce en SafeShops fuseren
De Belgische brancheorganisaties BeCommerce en SafeShops.be kondigen vandaag een fusie aan. De nieuwe organisatie richt zich op het stimuleren van de Belgische ecommerce. Greet Dekocker, die de dagelijkse leiding van de nieuwe vereniging op zich neemt, laat telefonisch aan Ecommerce News weten dat de nieuwe naam en branding nog in ontwikkeling zijn.
Zowel BeCommerce als SafeShops.be zijn organisaties die het doel hebben om het vertrouwen van consumenten en klanten in online winkels te verhogen. De verenigingen hebben eigen keurmerken en publiceren vaak cijfers over ecommerce in Belgiƫ.
āVolgende stap voor de sectorā
Nu bundelen de organisaties hun krachten. Naar eigen zeggen kunnen de verenigingen zo beter inspelen op de behoeften van online verkopers. Het lidmaatschap van de verenigingen wijzigt dit jaar nog niet. āMet de nieuwe vereniging willen we de volgende stap zetten voor de Belgische ecommerce-sectorā, aldus Jan Vereecke, voorzitter BeCommerce.
Het lidmaatschap van de verenigingen wijzigt dit jaar nog niet.
āWe willen samen bouwen aan een bredere visie waarin de digitale economie alle kansen krijgt. Door het samenbrengen van de expertise van zowel BeCommerce als SafeShops.be zijn we bovendien een sterke partner om ā samen met de overheid ā te ijveren voor een duurzame ecommerce.ā
Stimuleren Belgische ecommerce
De nieuwe vereniging gaat zich richten op het stimuleren van de Belgische digitale economie. Het wil klanten informeren over de veiligheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid van digitale verkopen. Tegelijkertijd gaat het kaders bieden aan webshops.
āMet de leden zal worden gewerkt aan de vormgeving van de nieuwe vereniging.ā
āSamen met de leden van zowel SafeShops.be als BeCommerce zal de komende weken gewerkt worden aan de vormgeving van de nieuwe vereniging. Hierbij zal rekening gehouden worden met de noden en behoeften van de diverse ledenprofielenā, aldus Greet Dekocker, managing partner bij SafeShops.be.
āGedifferentieerde dienstenpakkettenā
āZo hebben startende online shops meer baat bij een aantal basisopleidingen en wensen grotere spelers of B2B online handelaren meer advies met betrekking tot bijvoorbeeld duurzaamheid of internationale handel. Er zullen gedifferentieerde dienstenpakketten ontwikkeld worden die hierop inspelen en waardoor zowel grote als kleine online spelers zich āthuisā zullen voelen in dit nieuwe project.ā
Belgische ecommerce realiseert een omzet van ā¬11.7 miljard.
Op dit moment bestaat de Belgische ecommerce-sector uit zoān 50.000 webwinkels, die een omzet realiseren van 11.7 miljard euro. āDeze cijfers in combinatie met de enorme veerkracht en creativiteit die online handelaren elke dag opnieuw tonen, geven aan dat de sector een mooie toekomst wacht. Met de nieuwe gefusioneerde vereniging gaan we hen daar 100 procent in ondersteunen en begeleidenā, besluit Jan Vereecke.
Reacties