menu

Afosto haalt investeerders binnen

Afosto haalt investeerders binnenDe nieuwe softwarespeler Afosto, dat zich sterk richt op een nieuwe omnichannel-omgeving, heeft een serieuze investering binnengehaald. Met het geld wil het bedrijf de komende tijd sterk inzetten op productontwikkeling. Het is daarom per direct op zoek naar een eerste extra programmeur.

Webwinkelsoftware is er al een tijdje en je kunt je ook al eventjes richten op de mobiele apparaten, maar een echte omnichannelomgeving is volgens nieuwkomer Afosto pas sinds kort mogelijk. Maar nu het kan, zou het wel eens zomaar erg snel kunnen gaan, denkt het bedrijf. Iets wat nu met de mobile-friendly-update van Google ook weer duidelijk wordt. Afosto denkt deze slag voor retailers te kunnen maken en timmert dit jaar daarom hard aan de omnichannel-weg.

Al ging dat misschien nog niet snel genoeg, want het heeft nu een serieuze investering aangetrokken. Tjeuke Horsten, mede-eigenaar van het bedrijf, bevestigt het nieuws maar wil liever niet prijsgeven om welk bedrag het gaat. Wel verzekert hij ons ervan dat hiermee meerdere programmeurs kunnen worden aangetrokken zodat het bedrijf in de volgende versnelling kan. Daarnaast wil het bedrijf op zoek naar meerdere partners. Of het uiteindelijk zelfs zal uitgroeien tot de volgende appstore? “Zo ver zijn we zeker niet, maar gevoelsmatig gaat het wel die kant op. We willen samenwerken en apps en open standaarden horen daar zeker bij. Maar dat kan dus ook zomaar betekenen dat wij als app in een andere appstore belanden.”

Afosto zet in op productontwikkeling
Het bedrag wordt geïnvesteerd door private investors die zich vooral op de achtergrond zullen houden. De meerderheid van de aandelen is in ieder geval nog in handen van het Groningse bedrijf zelf. Het bedrag zal direct worden ingezet op productontwikkeling. Afosto heeft al een oplossing waarmee winkeliers meerdere verkoopkanalen kunnen inzetten. Je kan gemakkelijk een extra kassa toevoegen, of toch liever een draadloos touchscreen. Of misschien wel beiden, inclusief een kleine winkel online. Vanuit een database bedien je één winkelbeleving op welk kanaal je maar wilt.

Het bedrijf is gelanceerd op de Webwinkel Vakdagen begin dit jaar. Dat heeft als voordeel dat het bedrijf geen zorgen heeft over lijken in de kast of allerlei lastige constructies, versie-verschillen of andere problemen die je bij oudere aanbieders hebt die nu de omslag maken naar de omnichannel. Aan de andere kant is het ook nog zo nieuw dat nog niet alles is uitgewerkt.

Voor Afosto is er dus nog volop werk aan de winkel en met deze nieuwe investering wordt dat mogelijk gemaakt. Per direct zoekt het mensen, al wil het bedrijf het wel rustig aanpakken. Het is een klein bedrijf dus elk nieuw gezicht heeft direct invloed op de sfeer binnen de organisatie. “Stap-voor-stap groeien dus, en trapsgewijs op zoek naar extra developers zodat er eind dit jaar zo’n vijf nieuwe ontwikkelaars zijn bijgekomen.”

Tags

Reacties