Week van de Ondernemer staat stil bij ecommerce-succes

Week van de Ondernemer staat stil bij ecommerce-succes

Op 9 tot en met 11 mei vindt de Week van de Ondernemer weer plaats. In de Jaarbeurs in Utrecht zal het populaire ondernemersevent dit keer meermaals stilstaan bij successen uit de ecommerce. Onder andere Jitse Groen van Thuisbezorgd en Pieter Zwart van Coolblue maken deel uit van de openingsshow.

Tijdens de Week van de Ondernemer doen topondernemers hun verhaal over hoe zij succes hebben bereikt. Zoals gewoonlijk gaat het over zaken als marketing, innovatie, personeel en financiering. In deze editie is er vooral aandacht voor enkele succesvolle ecommerce-ondernemers.

Coolblue, Thuisbezorgd en Corendon

Zo zal Coolblue’s CEO en mede-oprichter Pieter Zwart een keynote houden, waarin hij de aanwezigen een kijkje achter de schermen geeft van zijn groeistrategie. En die groei is er: begin maart onthulde Pieter Zwart dat Coolblue vorig jaar met 55 procent was gegroeid, de omzet 857 miljoen euro bedraagt en de EBITDA toenam tot 19 miljoen euro.

Een andere succesvolle ecommerce-ondernemer is Jitse Groen, oprichter en CEO van Thuisbezorgd. Wat begon uit frustratie, omdat er nergens online Chinees was te bestellen, groeide uit tot een bedrijf dat marktleider is in Nederland en België en actief in Duitsland, Polen, Oostenrijk en Vietnam. Een andere keynote wordt gegeven door Atilay Uslu, oprichter en eigenaar van Corendon, een reisorganisatie met een eigen luchtvaartmaatschappij en hotelketen.

Atilay Uslu is te horen en te zien op dinsdag 9 mei, Pieter Zwart op woensdag 10 mei en Jitse Groen op donderdag 11 mei.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten