Achteraf-betaaloplossing Payolution start in Nederland

Achteraf-betaaloplossing Payolution start in Nederland

Mede dankzij de populariteit van iDeal is Nederland een lastig land voor aanbieders in het achteraf betalen, maar partijen als Klarna en Afterpay hebben inmiddels sterk voet aan de grond gekregen en de trends tonen dat de interesse voor het fenomeen groeiende is. Payolution is een Oostenrijkse club die zich nu ook op deze markt komt begeven.

Acceptgiro’s waren bij de opkomst van ecommerce nog een populaire vorm van achteraf betalen, maar dankzij de komst van iDeal werd het debiteurenrisico daarvan te duur. Partijen als Klarna, Billink of Afterpay kunnen dat risico van je overnemen en doordat keurmerken de (wettelijke) eis van minimaal een achterafbetaalmethode afdwingen, bieden veel webwinkels het ook al wel als optie aan maar veel volume ging er de afgelopen jaren niet doorheen. Pas de laatste jaren lijkt het gebruik van achteraf betalen in ons eigen land sterk in opkomst. Te laat echter voor partijen als Gothia of Sveawebpay, die net als eerder genoemden deze markt ook probeerden te veroveren. Payolution is nu de nieuwste toetreder.

‘Nieuwe Payolution biedt whitelabel achteraf betaaloplossing’

Payolution wil zich onderscheiden doordat het als bedrijf op de achtergrond blijft. Het biedt sinds 2011 ‘kopen op factuur’-oplossingen inclusief mogelijkheden als termijnbetalingen, maandelijkse rekeningen en SEPA-incasso’s voor online verkopers in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en nu dus ook in Nederland. Typerend is hierbij het white label-principe, waarbij het de administratieve zaken op de achtergrond afhandelt terwijl de klant de huisstijl van de webwinkel krijgt te zien.

Sinds augustus 2015 maakt Payolution deel uit van de internationale Paysafe Group plc. Nederland is de eerste niet-Duitstalige regio voor het bedrijf dat vooral met veel interesse kijkt naar onze stabiele economie en groei in online aankopen. Het helpt daar overigens wel bij als je Duits spreekt, want de homepage van Payolution.com is dan wel in het Engels, het merchant-gedeelte is alleen in het Duits beschikbaar. Verder lijkt de toetreding voorzichtiger aangepakt dan eerdere Scandinavische entrees, want van een Nederlandse vestiging of zelfs medewerker is bij de lancering nog geen sprake.

Dankzij de retailer Bergfreunde die ook op de Nederlandse markt actief is, heeft het wel een eerste klant. Of Payolution werkelijk het verschil kan maken zal moeten blijken.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten