menu

Webshopdancing, doe jij het al?

Webshopdancing, doe jij het al?Webshopdancing is de nieuwste hype op internet. En het idee is heel simpel: ga naar een webwinkel die kleren verkoopt, zet een muziekje aan, terwijl je herhaaldelijk -en natuurlijk op de maat- klikt op de diverse productafbeeldingen en film het resultaat. 

De Tumblr-pagina die hoort bij het webshopdancing plaatst pas sinds 4 april filmpjes, maar heeft al meer dan dertig video’s online staan, die zowel door de bedenkers zijn gemaakt als door anderen zijn ingestuurd. En het principe is zo simpel uit te voeren, dat meedoen erg makkelijk is. Het enige wat misschien enige moeite vergt is het opnemen van het beeld, maar met een smartphone bij de hand gaat zoiets natuurlijk erg gemakkelijk en snel.

En of het nou gaat om onderbroeken, exotische jurkjes, stoere jacks of hippe blazers: haast elk kledingstuk leent zich voor deze internethype. Wel is het fijn als de afbeeldingen genoeg van elkaar verschillen en de modellen het liefst in diverse posities staan, zodat het uiteindelijke resultaat – de dans – er een is om trots op te zijn.

Webshopdancing biedt commerciële kansen!
Webshopdancing is in ieder geval al door één partij opgepikt, want FreshCotton heeft op hun Facebook-pagina een webshopdancing-wedstrijd uitgeschreven waarbij de leukste resultaten (de makers van de Tumblr-site zitten in de jury) een horloge kunnen winnen.

Oké, nog eentje dan:

Dit nieuwe fenomeen leent zich, zoals FreshCotton zich ook realiseerde, uitstekend om je fans nog meer bij je webwinkel te betrekken. Het is een leuke, ludieke en onschuldige manier om je merk onder de aandacht te brengen, terwijl je tegelijkertijd je klanten de mogelijkheid biedt om zich even lekker op een creatieve manier uit te leven. Webshopdancing, doe jij het al?

Tags

Reacties