Utrechtse Channable haalt €55 miljoen op

Utrechtse Channable haalt €55 miljoen op

Softwarebedrijf Channable heeft maar liefst 55 miljoen euro opgehaald. De Utrechtse speler wil het geld gebruiken voor productontwikkeling en verdere wereldwijde groei. Hun pijlen zijn gericht op Noord-Amerika en Europa.

Channable helpt webwinkeliers hun producten te verkopen via vergelijkingswebsites, marktplaatsen en advertentieplatformen, zoals Bol.com en Google Ads. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en telt vandaag de dag ruim 6 duizend klanten, met name in de Benelux, waaronder Philips, Deloitte en Rituals.

Groei in Europa en Noord-Amerika

Het is een investering van formaat voor de Nederlandse techwereld, opgehaald door Partech en bestaande investeerder Peak. Channable zegt het geld in de eerste plaats te willen gebruiken voor wereldwijde uitbreiding en bijbehorende marketinginspanningen.

Channable telt 170 medewerkers, 60% meer dan een jaar geleden.

“Wij zijn al marktleider in de Benelux en sterk bezig met het veroveren van de rest van de wereld”, zegt Rob van Nuenen, mede-oprichter en directeur van Channable. De pijlen zijn nu gericht op Europa en Noord-Amerika, voegt partner Bruno Crémel van Partech toe. Op dit moment telt Channable 170 medewerkers, dat is 60 procent meer dan een jaar geleden.

2.500 kanalen

Daarnaast wordt de investering in productontwikkeling gestoken, aldus het bedrijf. De online marketingtool van Channable verwerkt nu meer dan 55 miljard items per dag via 2.500 verkoop- en advertentiekanalen, waaronder Bol.com, Amazon en Google Ads. Naast het koppelen van producten, kunnen retailers onder meer hun voorraad synchroniseren en automatisch prijsveranderingen doorvoeren.

De tool verwerkt ruim 55 miljard items per dag via 2500 kanalen.

“De groeiende vraag in e-commerce maakt het lastig voor bedrijven om bij te blijven, zeker wanneer ze nog niet over de juiste toolset beschikken”, aldus directeur Van Nuenen. “Met deze investering kunnen we online succes voor nog meer bedrijven binnen handbereik brengen, wereldwijd. We zullen blijven bouwen aan onze innovatieve, ready-to-use technologie en streven altijd naar best-in-class support.”

750 duizend euro

Ruim vijf jaar terug haalde Channable nog 750 duizend euro op bij Peak. Die investering werd destijds gebruikt voor uitbreiding naar Frankrijk, Spanje, Italië en het Verenigd Koninkrijk. In 2019 kondigde het bedrijf al aan Amerikaanse klanten te willen bedienen door nieuwe koppelingen met Amazon, eBay en Walmart.

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten