menu

Tips om transactionele mails te optimaliseren

Tips om transactionele mails te optimaliserenZeg eens eerlijk, hoeveel tijd en werk heb jij in je geautomatiseerde mailtjes gestoken? Hoe vaak pas je die teksten en afbeeldingen aan? Hou je in de gaten waar wel en waar niet op wordt geklikt? Vooral bij transactionele e-mails, die verstuurd worden bij een factuur, order of verzending, is het belangrijk om het meeste uit je klantcontact te halen.

Transactionele e-mails zijn misschien in eerste instantie voornamelijk bedoeld om de klant te informeren over zijn transactie of nog te betalen factuur, maar het is tegelijkertijd een extra manier om het contact met je klant te onderhouden. En om dit soort mailtjes vaak goed worden gelezen, is het belangrijk om te werken aan de boodschap die je verder nog naar buiten wilt brengen. In een transactionele mail kun je niet alleen de interactie met je klant aangaan, maar je kunt het ook aangrijpen om je merk opnieuw onder de aandacht te brengen, de klant nóg een bestelling te laten doen, vrienden of familie van de klant met je webwinkel bekend te maken, en meer.

Omzet per mail verhogen
EasySMTP heeft een handige infographic gemaakt die volstaat met interessante cijfers. Zo geven ze als tips dat het doen van een aanbieding de omzet per mail kan verdubbelen. “De gemiddelde omzet per e-mail voor welkomstmailtjes is $5.83, in vergelijking met 53 cent voor bulk-mailtjes.” Ook adviseren ze om de onderwerp van je e-mail duidelijk en beknopt te houden. “Vage bericht-onderwerpen kunnen de open-ratio tot zo’n 80 procent reduceren.”

Zie meer van dit soort tips in onderstaande infographic:

Tags

Reacties