menu
lightspeed ecommerce

Swapfiets en Kees Smit Tuinmeubelen meest innovatief

Swapfiets en Kees Smit Tuinmeubelen zijn de meest innovatieve ecommerce-spelers van Nederland. De bedrijven zijn gisteren aangekondigd als winnaars van de Ecommerce10 tijdens Emerce Ecommerce Live! in Amsterdam.

De Ecommerce10 wordt gekozen door lezers van Emerce en bevat de meest innovatieve ecommerce-professionals van Nederlandse bodem. De lijst bevat deelnemers die het afgelopen jaar de grenzen van het vak hebben verlegd dan wel de online business nieuwe impulsen hebben gegeven.

Swapfiets wint eerste plaats, gevolgd door Beerwulf

Anders dan voorgaande jaren werd de prijs uitgereikt in twee categorieën: Challengers en Gevestigd, oftewel een categorie voor startups en scale-ups enerzijds en gevestigde bedrijven anderzijds.

Onder de Challengers nam fietsabonnementservice Swapfiets het op tegen andere succesvolle startups, zoals online bierwinkel Beerwulf, bloemenabonnement Bloomon, vintage-modemarktplaats The Next Closet en biologische-tamponverkoper Yoni. Beerwulf wist de tweede plek te veroveren, maar de hoofdprijs was uiteindelijk voor Swapfiets. Vorig jaar nam Michiel Muller van boodschappenservice Picnic de prijs in ontvangst.

Mede-oprichter Martijn Obers van lijstaanvoerder Swapfiets: “We zijn innovatief omdat iedereen in onze branche zich uitsluitend focust op het product, de fiets, maar wij focussen ons op de service: een fiets die het altijd doet.” Over de start van het bedrijf vertelt hij: “Vrienden en familie boden ons een lening in de vorm van een fiets. Elk van hen leende ons het bedrag om een fiets te bekostigen. Werd het niks, dan kregen zij in elk geval de fiets. Werd het een succes, dan kregen ze het geld plus rente terug.”

Kees Smit Tuinmeubelen wint van Jumbo, Bol.com, Bidfood en Gadero

In de categorie Gevestigd ging CEO Henk Smit van Kees Smit Tuinmeubelen er met de prijs vandoor. De tweede plek was voor de online marketingdirectie van Jumbo, gevolgd door Bol.com, Bidfood en online houtshop Gadero.

Het Twentse Kees Smit Tuinmeubelen staat erom bekend een succesvolle omnichannel-strategie te voeren met veel persoonlijke aandacht voor de klant. Henk Smit behoort tot de derde generatie van het decennia oude familiebedrijf. CEO Henk Smit: “Mijn vader was altijd sceptisch over online. Hoewel de meeste verkopen nog steeds offline gebeuren, is online onmisbaar in onze omnichannel-mix.”

ECL 64

Tags

Reacties