Shyp vervangt verzendadres door simpele gebruikersnaam

Shyp vervangt verzendadres door simpele gebruikersnaam

Shyp, een startup uit San Francisco die het verzenden van pakketjes veel gemakkelijker probeert te maken, heeft in de laatste update iets aangekondigd waarvan wij het nut wel inzien en verwachten dat meer bedrijven dit gaan toepassen. Het biedt namelijk de mogelijkheid om te verzenden naar een gebruikersnaam in plaats van een adres. En dat kan in meerdere situaties hartstikke handig zijn!

Shyp kondigde het nieuws eind vorige week aan op haar blog. Het bedrijf biedt sinds een jaar een service aan dat verzenden van pakketjes gemakkelijker zou moeten maken. Speciale koeriers komen bij de verzender aan huis om het te zenden artikel op te halen, waarna zij die in een lokaal magazijn professioneel inpakken. Vervolgens worden de tarieven van verschillende koerierbedrijven met elkaar vergeleken en wordt zo de beste prijs bepaald. Vervolgens wordt het pakketje verzonden en kan via de app de levering worden gevolgd.

Adresvrije levering
Met de nieuwste update wordt een adresvrije levering aangeboden. Het werkt als volgt: de consument maakt een profiel aan en een gebruikersnaam. Vervolgens kan die gebruikersnaam worden geven aan mensen of winkels waarvan de consument wil dat ze een pakketje naar hem sturen. De eerstvolgende keer dat een pakketje wordt verstuurd, hebben ze slechts die gebruikersnaam nodig. De consument krijgt een notificatie wanneer het pakketje onderweg is en kan de eindbestemming nog wijzigen: thuis, op het werk, bij zijn ouders of wat op dat moment ook het meest handig blijkt te zijn. Waar Shyp zich van origine focuste op het zo makkelijk mogelijk maken van iets verzenden, richt het zich met deze update juist op het omgekeerde: het zo makkelijk mogelijk maken van iets ontvangen.

shyp_adres

De voordelen van alleen een gebruikersnaam
Als er alleen maar een gebruikersnaam op de bovenkant van de doos hoeft te worden geschreven in plaats van een heel adres, brengt dit een aantal essentiële voordelen met zich mee. Allereerst is er het gemak. Je hoeft niet langer iemands volledige naam, straatnaam, huisnummer en postcode te noteren, het neerpennen (of printen) van iemands gebruikersnaam is alles. Dat is ook gemakkelijker als je iets naar een vriend hoeft te sturen. Je hoeft niet langer zijn volledige adres te onthouden (of in je mobiel op te zoeken), maar het onthouden van een gebruikersnaam is voldoende.

Mocht je zijn verhuisd, dan zou je normaal gesproken aan al je vrienden, familie en allerlei instanties doorgeven. Met Shyp maakt het niet uit of je elk jaar op een andere plek woont: jij als ontvanger geeft jouw eindbestemming op, als die telkens verandert maakt dat voor de verzender niet uit, die vult gewoon je gebruikersnaam in en heeft dus helemaal geen weet van het feit dat je weer eens bent verhuisd. Je hoeft dus niet langer langs te gaan bij je vorige adres om te kijken of dat ene pakketje of brief niet toevallig daar is bezorgd.

Ook kun je met de app, als het pakketje eenmaal is verzonden, de eindbestemming veranderen. Heb je die normaal bijvoorbeeld ingesteld op je huisadres, maar weet je dat je een cadeau voor je partner krijgt opgestuurd door een webwinkel, dan kun je er op het laatste moment nog voor zorgen dat het cadeau op je werk wordt afgeleverd.

Over Shyp
Shyp begon in 2014 als een manier om verzenden gemakkelijk te maken dan telkens bij het postkantoor in de rij te staan. De koeriers van het Amerikaanse bedrijf halen de producten op, maken er een foto, doen er een doosje omheen en verzenden het via bezorgdiensten als FedEx of UPS. Uiteindelijk wil Shyp de volledige controle over het leveringsproces en wil het dus ook de bezorger regelen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten