Schoenenretailer Omoda stapt in kleding

Schoenenretailer Omoda stapt in kleding

De Nederlandse schoenenretailer Omoda stapt uit zijn comfortzone en gaat nu ook kleding verkopen. Het Zeeuwse bedrijf is vandaag gestart met de online verkoop van dames- en herenkleding. De transitie naar fashion is ingegeven door het gat dat volgens Omoda bestaat tussen online shoppen en offline winkelen.

Sinds de start van Omoda in het jaar 2000 verkocht de retailer enkel schoenen, voor dames, heren en kinderen, en accessoires zoals tassen, riemen en portemonnees. Maar dit jaar verandert er heel wat. “Wij als Zeeuws familiebedrijf hebben een grote stap gemaakt: in plaats van alleen jouw favoriete paar schoenen met een trendy accessoire shop je nu ook kleding bij Omoda.”

Online kledingshop in het geheim gebouwd

Omoda legt uit hoe de online kledingshop de afgelopen maanden in het geheim werd gebouwd, dat professionele stylisten en fashioninkopers zich bij hen hebben aangesloten en dat het distributiecentrum is vergroot met twee compleet nieuwe verdiepingen.”

Het distributiecentrum telt twee nieuwe verdiepingen.

Meer dan 100 kledingmerken

Het kledingaanbod in de webwinkels van Omoda bestaat uit meer dan honderd kledingmerken. Omoda verkoopt op dit moment de kleding alleen online; in de winkels zijn dus nog altijd alleen de schoenen en accessoires te koop. “De Omoda-winkels blijven dus voorlopig zoals ze zijn, maar we denken voor de toekomst graag in mogelijkheden en verrassingen.”

De Omoda-winkels blijven voorlopig zoals ze zijn.

De stap naar fashion werd door Omoda gezet omdat het een gat ziet tussen het gemak van online shoppen en de charme van uren in winkels rondneuzen. “Deze twee werelden staan ver van elkaar af, terwijl het volgens ons een perfect huwelijk zou kunnen zijn.”

‘Speciale gevoel verdwenen door online kledingwinkels’

Daarbij wil het hoog inzetten op persoonlijke service, iets wat volgens het bedrijf het grootste verschil maakt. “Het speciale gevoel dat je krijgt in winkels waar je naar binnen kunt stappen is de afgelopen jaren op de achtergrond geraakt met de komst van online kledingwinkels. Wij vinden het hoog tijd om dit terug te brengen met een bijzondere collectie en een persoonlijke online shopervaring.”

Voor kinderen blijft Omoda voorlopig alleen schoenen, tassen en accessoires verkopen. “Maar,” zo legt het uit op de site, “we sluiten ook hierbij niet uit dat er in de toekomst verandering in kan komen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten