menu
lightspeed ecommerce

Red je Pakketje stuurt sms vlak voor aankomst

Red je Pakketje biedt alle aangesloten webwinkels een nieuwe dienst aan. Hierbij krijgen consumenten automatisch een sms’je vijf minuten voordat de pakketbezorger bij de klant op de stoep staat. Ook kunnen ze precies volgen waar de chauffeur rijdt.

De twee diensten moeten het afleverpercentage flink verhogen en er natuurlijk voor zorgen dat de consument niet radeloos zit te wachten op z’n pakketje.

Realtime bestelling volgen

De sms-notificatie is een update van de service die de pakketbezorg momenteel al levert. Klanten van aangesloten webshops krijgen nu ook al een track & trace-code met een dynamisch tijdvak, waarmee ze realtime tot een half uur nauwkeurig een bestelling kunnen volgen.

Een voorbeeld van conversational commerce

“Met het sms’je weten consumenten nu echt precies wanneer de bezorgerer voor de deur staat. En dat is natuurlijk ideaal voor hun planning”, zo legt Red je Pakketje de update uit. Het kan deze nieuwe service aanbieden als gebruiker van de diensten van CM.com, een wereldwijd platform dat zich bezighoudt met conversational commerce en ook spelers als Thuisbezorgd, Albert Heijn en Parkmobile als klant heeft.

Een voorbeeld van een sms'je om de klant op de hoogte te houden van de levering.
Een voorbeeld van een sms’je om de klant op de hoogte te houden van de levering.

Red je Pakketje wil elektrische bakfietsen inzetten

Vorige maand draaide Red je Pakketje een succesvolle pilot met elektrische fietsen voor hun same-day-delivery. Het idee is dat de pakketbezorger tussen steden en dorpen rijdt met elektrische bussen, maar dat de elektrische bakfiets wordt ingezet voor het laatste stukje in de binnenstad.

Tags

Reacties