Red je Pakketje opent drop-offpoints

Red je Pakketje opent drop-offpoints

Red je Pakketje heeft haar eerste twintig drop-offpoints geopend. Hiermee kunnen ook kleinere webwinkels same-day-delivery and next-day-evening aanbieden. De bedoeling is dat volgend jaar tien keer zoveel van zulke punten over Nederland verspreid zijn.

Het idee achter een drop-offpoint is dat met name kleinere webshops ervan gaan profiteren. Zij brengen pakketjes met een late cut-offtijd zelf naar zo’n punt in de omgeving, waardoor de voorrijkosten vervallen. De afgeleverde pakketjes worden nog dezelfde dag bij de klant bezorgd door Red je Pakketje.

Tot in de volgende ochtend zelf afleveren

Met een netwerk van drop-offpoints moeten tal van kleinere webwinkels in ons land kunnen concurreren met de grote spelers, die vaak al een late cut-offtijd hanteren en veel producten die vandaag besteld zijn al de volgende dag bij de klant kunnen bezorgen. “Door heel Nederland openen wij tientallen locaties waar webshops tot in de volgende ochtend hun pakketten zelf kunnen afleveren. Wij halen de pakketten op en brengen ze naar de consument. Nog dezelfde dag.”

Eerste drop-offpoints zijn succesvol in gebruik

Volgens de pakketbezorger zijn de eerste drop-offpoints al succesvol in gebruik en volgen in de komende maanden nog tientallen locaties in Nederland. Waar Red je Pakketje deze punten precies gaat openen is volgens hen afhankelijk van de vraag van webwinkels.

Een kaart met alle geopende drop-offpoints is hieronder te vinden:

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten