PayPal lanceert complete betaaloplossing

PayPal lanceert complete betaaloplossing

Vandaag lanceert PayPal een nieuw product, genaamd PayPal Complete Payments. Met deze betaaloplossing voegen webwinkels in één keer meerdere betaalmethodes toe, zoals Apple Pay, creditcards en iDeal. Volgens het platform leidt dit tot een verhoogde conversie en meer omzet.

PayPal is een bekende betaalmethode, die vooral door webwinkeliers met internationale ambities gebruikt wordt. Het accepteert namelijk diverse munteenheden en is vaak een goed alternatief voor de creditcard.

Meerdere betaalmethoden

Vandaag laat het platform weten dat het een alles-in-één betaaloplossing lanceert. Zo kunnen Nederlandse kleine ondernemingen een groot aantal online betaalmethoden accepteren, zoals PayPal, Apple Pay, Google Pay, iDeal, creditcards, betaalkaarten en meer internationale alternatieve betaalmethoden. Hiermee lijkt PayPal de concurrentie aan te gaan met bekende payment service providers, zoals Adyen en Mollie.

Gericht op mkb

PayPal Complete Payments biedt daarnaast ook een uitgebreide fraudebescherming, die specifiek gericht is op het mkb. Het product heeft integraties met meerdere soorten webwinkelsoftware, zoals Adobe Commerce, BigCommerce en WooCommerce. Webwinkels die op deze software draaien kunnen de betaaloplossing dus makkelijk toevoegen.

‘Conversie verhogend’

Volgens onderzoek van het platform onder 1.042 Nederlanders, doet 70 procent van de consumenten in ons land sneller een aankoop als de favoriete betaalmethode beschikbaar is. Ook breekt de helft van de consumenten een aankoop af als deze methode niet beschikbaar is. PayPal verwacht daarom dat de nieuwe oplossing conversie verhogend werkt.

“Met PayPal Complete Payments brengen we onze nieuwste innovatie naar de Nederlandse markt. De uitgebreide betaalmogelijkheden helpen ecommerce-ondernemers om te groeien. De eerste resultaten laten zien dat het platform conversie verhoogt en de omzet stimuleert”, aldus Maarten Zwaan, Managing Director van PayPal Nederland en Ierland.

‘60% van de consumenten laat keuze voor een webshop afhangen van de aangeboden betaalmethoden’

“Maar liefst 60 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat hun keuze voor een webshop wordt beïnvloed door de aangeboden betaalmethoden. Met PayPal Complete Payments spelen ondernemers in op deze behoefte.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten