Optiply ontwikkelt inkoopalgoritme voor webwinkels

Optiply ontwikkelt inkoopalgoritme voor webwinkels

De Nederlandse startup Optiply heeft een inkoopalgoritme ontwikkeld, speciaal voor de ecommerce. Met dit systeem, dat op den duur de inkoop van webwinkels volledig moet gaan automatiseren, heeft het bedrijf een plek verworven in de Logistic Tech Accelerator van de Amerikaase techcampus Rocketspace.

Het Eindhovense bedrijf maakt deel uit van de tweede editie van de Logistic Tech Accelerator, waarin grote logistieke bedrijven als DocData, Fiege en Lufthansa Cargo bij betrokken zijn. Het acceleratorprogramma is onderdeel van Rocketspace, dat startups als Uber en Spotify heeft grootgebracht.

Optiply kijkt naar externe databronnen

Optiply werd twee jaar geleden opgericht door twee oud-studenten van de Technische Universiteit Eindhoven en werkt nu met teams in zowel Eindhoven als Amsterdam aan het door hen ontwikkeld inkoopalgoritme. Door steeds meer gebruik te maken van externe databronnen zoals het weer, Google-ranking en prijzen van concurrenten moet er voor webwinkels een voorraad ontstaan die nog beter is afgestemd op de vraag. Met als gewenste resultaat natuurlijk minder voorraad en meer omzet.

Klanten kunnen gebruikmaken van Optiply’s eigen systeem of de software integreren met onder andere Exact, Picqer, Magento, Lightspeed eCom en SAP.

Pitchen in Silicon Valley

Als onderdeel van het acceleratorprogramma gaat Optiply een pilot draaien en het resultaat daarvan wordt tijdens de Public Demo Day in Silicon Valley op 12 mei gepitcht in een zal vol investeerders en logistieke bedrijven.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten