menu

Nederlandse webwinkels steeds actiever op Alibaba

Nederlandse webwinkels zijn steeds beter vertegenwoordigd op Tmall Global, het b2c-platform van het Chinese ecommercebedrijf Alibaba. Op deze site kunnen Chinese consumenten producten bestellen van onder meer Albert Heijn, Ekoplaza en G-Star.

Alibaba herbergt steeds meer Nederlandse bedrijven die hun producten verkopen via het online platform van de Chinese ecommerce-gigant. En het is ook nog eens met ruim honderd bedrijven in gesprek, zo onthulde Roland Palmer tijdens het Retail & Brands Festival. De voormalig topman van Blokker Holding is verantwoordelijk voor Alibaba in de Benelux en kijkt tevreden terug op de afgelopen maanden.

Alibaba maakte in mei dit jaar bekend een kantoor te openen in de Benelux. Volgens Palmer duurt het doorgaans zo’n vijf maanden voordat een retailer of merk is aangesloten bij het Alibaba-platform Tmall, maar nu al hebben merken als Unilever, Nutrilon, G-Star en Bolletje hun producten op Tmall Global staan.

Alibaba werkt samen met Nederlandse merken

De aanwezigheid van een aantal grote Nederlandse merken op Tmall is niet helemaal uit de lucht komen vallen. In november vorig jaar kondigde Alibaba Group de samenwerking al aan. Een Nederlandse delegatie, onder leiding van koning Willem-Alexander, bezocht Alibaba en liet het land achter met een aantal lucratieve handtekeningen. Tmall Global zou vlaggeschip-outlets herbergen van Albert Heijn en Spar-dochter Attent, Alibaba’s reisplatform Alitrip ging samenwerken met KLB, terwijl Tmall producten toonde van merken als Nutrilon, Hero Baby, Philips en Friso.

Vind de juiste leveranciers op Alibaba

Tmall is vooral bedoeld voor Chinese consumenten, maar Alibaba zelf is erg interessant voor Westerse webwinkeliers. Op deze site kun je van alles inkopen voor relatief erg lage prijzen. Wij schreven eerder een handig artikel over je hoe je de juiste leveranciers op Alibaba vindt.

Tags

Reacties