menu

Mijnwebwinkel heeft ‘amazing’ jaar achter de rug

Mijnwebwinkel heeft naar eigen zeggen een goed jaar achter de rug. De aanbieder van webwinkelsoftware zag bijna honderd miljoen mensen de Mijnwebwinkel-shops bezoeken, liet haar team met elf man groeien en lanceerde ondertussen tal van nieuwe functies én een nieuw product.

Mijnwebwinkel heeft het afgelopen jaar niet stilgezeten. Zo lanceerde het in maart van 2018 een vernieuwde checkout. Deze alles-in-een-betaaloplossing van Mijnwebwinkel en Klarna zou de gemiddelde orderwaarde, conversiepercentages en herhaalaankopen moeten verhogen.

Andere maat of kleur geselecteerd? Dan ook een andere foto!

In augustus lanceerde het met ‘afbeeldingselectie’ een nieuwe functie aan de shopsoftware. Met deze functie kunnen webwinkeliers kiezen welke afbeelding getoond bij een bepaalde selectie. Zo kan de productfoto veranderen wanneer de klant een andere kleur of maat selecteert.

Koppelen met Google Shopping en automatisch sorteren

Een maand later introduceerde het bedrijf Booster: met deze nieuwe dienst is een rechtstreekse en gratis koppeling met Google Shopping mogelijk. En in oktober bood het voor het eerst artikelsortering aan. Klanten met een pro- of premium-abonnement kunnen in de shop een sorteerknop introduceren, waarmee klanten de getoonde producten kunnen sorteren op prijs, datum, alfabet of populariteit. De volgorde bij die laatste kan door webwinkeliers zelf vastgelegd worden.

Het beste, of in ieder geval het meest interessante, had Mijnwebwinkel bewaard voor het eind van het jaar. De aanbieder van webwinkelsoftware introduceerde toen versie 3.0 van haar POS-app. Met de mobiele applicatie kunnen webwinkelier via het bekende platform de producten uit hun shop verkopen op bijvoorbeeld een beurs of markt.

Kassa App 3.0

De app bestond al sinds oktober 2017, maar met de meest recente update zijn er tal van wijzigingen doorgevoerd. Zo is het gemakkelijker geworden om de verkoop te annuleren of om het productaantal te wijzigen of juist een product uit de winkelwagen te halen. Ook kunnen winkeliers nu de kassabon aanpassen op maat en is het sinds de update mogelijk om barcodes in te scannen. Hierdoor kunnen ze nog sneller producten terugvinden in de app.

Tags

Reacties