menu

Luondo claimt kwart van de markt

‘Luondo claimt kwart van de markt’Luondo heeft naar eigen zeggen tienduizend webwinkels gebouwd, op basis van eigen webwinkelsoftware. En dat voor software die twee jaar geleden van start is gegaan en dus een gemiddelde groei kent van vijfduizend nieuwe webwinkels per jaar. Prachtige cijfers, maar… wij nemen het met een kilo keukenzout.

Waarom? Er zijn in totaal zo’n veertigduizend webwinkels in heel Nederland en ongeveer het jongste webwinkelsoftware-bedrijf komt naar buiten met het feit dat ze tienduizend webwinkels hebben aangesloten. Luondo heeft de mijlpaal van tienduizend webwinkels bekendgemaakt op hun forum. In maart maakte oprichter en eigenaar Eelco de Boer nog bekend dat er vijfduizend Luondo-webwinkels zijn. Als we Currence, Thuiswinkel.org of echte ecommerce-experts mogen geloven hebben ze dus afgelopen maanden uit het niets een kwart van de markt binnengehaald. Oeps!

Wat doen ze wel?
Grote kans dus dat onder die tienduizend webwinkels wordt verstaan: iedere webwinkel die ooit bij Luondo is aangemaakt, ook als er nog nooit een transactie heeft plaatsgevonden of de webwinkel-eigenaar er na een dag al de brui aangaf. Eigenlijk gewoon elke druk op de knop waarschijnlijk, aangezien shops vrijwel geautomatiseerd worden aangemaakt. Ook wij hebben wel eens een accountje (of vijf) getest, dus waarschijnlijk zijn ondergetekenden ook een handjevol van die tienduizend. Tsja, in dat geval is zo’n mijlpaal snel bereikt en zouden andere webwinkelsoftware-eigenaren al eerder met dit soort berichten naar buiten hebben kunnen komen.

Die doen dat echter niet, omdat het niet past in hun manier van nieuwsfeiten naar buiten brengen. Bij Luondo ligt dat toch iets anders. Eelco de Boer heeft er een handje van om zijn producten en diensten op een Amerikaanse marketingsmanier aan de man te brengen, iets waar wij in juni ook al over schreven. Als je niet gelijk begrijpt wat we proberen te zeggen, moet je deze pagina maar eens doornemen. Veel met getallen smijten, veel bold gebruiken, veel uitstellen, veel opbouwen, veel beloven, veel in het vooruitzicht stellen. In dat opzicht begrijpen we het bericht dat Luondo tienduizendmiljoenmiljard webwinkels heeft ook wat beter…

Is dan alles nep?
Dus… Het nieuws van Luondo dan maar ongemerkt aan ons voorbij laten gaan? Nou het blijft nieuwswaardig. Luondo is een van de nieuwste partijen en heeft daarmee toch al een zeer uitgebreid software-pakket neergezet. Iets waar ze terecht trots op mogen zijn. En ook het feit dat blijkbaar de software al tienduizend keer bekeken is, door potentiële webwinkeliers, zegt ook wel wat. We kennen ook wel wat tevreden gebruikers, die er inmiddels bij zweren. Goed nieuws dus, van een bedrijf dat goed bezig is. Echter wel nieuws, dat je het beste in de winter kunt lezen, als net de strooiwagens langs zijn geweest. Want met een korreltje zout, kom je er hier niet.

Tags

Reacties