menu

Luondo gaat accounts uitbreiden

Luondo gaat accounts uitbreidenLuondo ondergaat een rigoureuze update deze week. De webwinkelsoftware was en blijft mogelijk zonder maandelijkse kosten, maar biedt binnenkort ook een premium- en een platinum-account aan. De makers willen dat Luondo laagdrempelig is om ‘in te groeien’, maar wil niet dat de gebruikers het systeem ‘ontgroeien’.

Het gaat goed met een van de nieuwste aanbieders van webwinkelsoftware. Beter dan verwacht zelfs, geeft de aanbieder zelf aan. Die nieuwe aanbieder is zelf overigens geen nieuw gezicht, want het bedrijf achter de software is al jarenlang actief in de internet(marketing)-wereld. Met deze software zijn ze dus eigenlijk vrij laat gestart. Sinds die start (begin 2011), gaat het echter bijzonder hard en zijn er inmiddels ruim zevenduizend gebruikers actief, aldus de aanbieder zelf. 

PowerSellers en Eelco de Boer
Luondo is onderdeel van PowerSellers B.V. Een onderneming uit Amsterdam die is opgestart door Eelco de Boer. Deze van oorsprong Friese ondernemer is sinds de begindagen van het internet actief bezig met vrijwel alle mogelijkheden van het medium. Dat klinkt breed, maar dat is het ook. Komt zijn naam je bekend voor? Dat is zeker mogelijk want Eelco heeft veel seminars en workshops gegeven en draait al even mee. Hij heeft in afgelopen jaren verschillende bedrijven opgericht, een flink aantal medewerkers in dienst gehad, maar net zoveel initiatieven ook weer verkocht om vervolgens weer als zelfstandige zonder personeel verder te gaan.

Verschillende van deze initatieven hebben een directe relatie met ecommerce. Zo heeft Eelco verschillende webwinkels opgericht (de meeste via dropshipping) om uiteindelijk dus zijn eigen webwinkelsoftware uit te brengen. En met succes! Nog altijd is er elke maand een structurele groei in het aantal webwinkels, het totaal aantal bestellingen dat wordt geplaatst in de webwinkels en de totaalomzet van alle webwinkels die met de software zijn gebouwd.

Reden om geen webwinkel te beginnen?
Nog altijd is niet iedereen over op Luondo en dus zijn de makers op zoek gegaan naar feedback van gebruikers. Zo zijn ze er (naar eigen zeggen) achtergekomen dat er nog altijd zaken zijn die voor sommigen reden zijn om géén gebruik te maken van Luondo. Hieronder vallen onder andere het logo rechtsonderin de webwinkel, die niet te verwijderen is, de te hoge kosten bij veel verkopen (iedere webwinkelier betaalt 25 cent aan Luondo per bestelling die in hun shop wordt geplaatst) en het weinig vertrouwen hebben in een gratis systeem.

Freemium, Premium, Platinum
Om die mensen tóch gegronde redenen te geven een webwinkel bij Luondo te beginnen, hebben de makers besloten om te gaan werken met drie type accounts: Freemium, Premium en Platinum. Freemium kost per maand niks, maar de webwinkelier betaalt 25 cent (excl. btw) per bestelling. Premium kost de webwinkelier 37 euro per maand, ongeacht het aantal bestellingen en Platinum kost 97 euro (ongeacht het aantal bestellingen), maar dan kan je onder meer wel het logo van je webwinkel verwijderen.

Tijdelijke actie voor huidige webwinkeliers
Omdat grote veranderingen altijd gepaard gaat met kritiek van de bestaande gebruikers, én omdat de makers niet willen dat de huidige gebruikers erop achteruitgaan, heeft Luondo een tijdelijke actie voor deze huidige webwinkeliers. Zij kunnen gratis, middels een berichtje via een sociaal netwerk, upgraden naar Premium, maar betalen dan nog wel 25 cent per bestelling. Of ze kunnen kiezen voor de tweede optie, waarbij ze voor een upgrade naar Platinum geen 97 euro per maand, maar 17 euro per maand hoeven te betalen. Deze actie duurt nog zes en een halve dag, dus als jij een van de meer dan zevenduizend gebruikers van Luondo bent, is het verstandig om snel te besluiten wat je wilt.

Duizend euro korting!!!!1!
Waar wacht je nog op! Nog zes dagen de kans op tachtig euro per maand korting! Per jaar bijna duizend euro besparen dus als je binnen een week beslissen kunt! Dat, plus teksten als “We hebben geluisterd naar feedback van klanten” en “we willen de mensen die niet in gratis geloven een alternatief bieden” om dan uiteindelijk een enorme korting te geven om de overlast te verzachten. PowerSellers B.V. heeft een ietwat Amerikaanse werkwijze, door je lang gratis bijzonder veel mogelijkheden aan te bieden, om dan nu met een abonnement te komen.

Het heeft iets glads, het heeft iets gehaaids. En vervolgens word je ook nog voor het blok gezet door je te verplichten binnen een week te reageren. Het is duidelijk een bedrijfje van een marketingexpert maar ergens is dat in dezen wel verfrissend naast de huidige aanbieders, die soms al ruim tien jaar met de software actief zijn en vooral uit technische jongens bestaan. De software zit goed in elkaar en een nieuwe wind kan in deze branche dus helemaal geen kwaad. Met deze prijzenstructuur kan Luondo waarschijnlijk nog wel een flinke tijd vooruit en is het duidelijk dat er afgelopen jaar een sterke nieuwe speler is opgestaan in het Nederlandse webwinkellandschap.

Tags

Reacties