In3 haalt €81 miljoen aan financiering op

In3 haalt €81 miljoen aan financiering op

Het Nederlandse betaalplatform in3 heeft 81 miljoen euro aan financiering opgehaald. Met het groeigeld wil de fintech, in samenwerking met Mollie, verder uitbreiden in Nederland. Daarnaast wil in3 binnenkort lanceren in Duitsland. “We kijken ernaar uit om de volgende groeifase in te gaan”, aldus algemeen directeur Hans Langenhuizen.

De financieringsronde volgt krap twee maanden na de kapitaalinjectie van tien miljoen euro. Waar in3 toen een samenwerking aankondigde met de betaaldienst Wordline, slaat het nu de handen ineen met Mollie. Hiermee wordt BNPL-betalen (Buy Now Pay Later) vanaf half juni ook beschikbaar voor klanten van Mollie, die verantwoordelijk is voor een groot deel van het online betalingsverkeer in ons land.

‘Kunnen transacties op grotere schaal verwerken’

Het in 2018 opgerichte in3 biedt consumenten de mogelijkheid om in drie termijnen te betalen, zonder rente. Dit laatste is naar eigen zeggen uniek in de markt. “We zijn de eerste Europese BNPL-aanbieder die op deze manier werkt. Het vooropstellen van de consument is naar onze mening van doorslaggevend belang om succesvol te zijn”, zegt algemeen directeur Langenhuizen.

Onder meer Kwik Fit en Dekbed-Discounter maken gebruik van de betaaloplossing, die een alternatief biedt voor achterafbetaalmethodes als Klarna en AfterPay. Nadat in3 de afgelopen periode miljoenen investeerde in haar technologie, wordt de nieuwste kapitaalinjectie ingezet om on- en offline transacties op grotere schaal te kunnen verwerken.

‘In3 via bijna elke betaaldienst beschikbaar’

Nu in3 een samenwerking is aangegaan met Mollie is de betaaloplossing via bijna elke betaaldienst toe te voegen aan de webshop en fysieke winkel. Langenhuizen: “Mollie heeft ruim 130.000 klanten wereldwijd. De samenwerking zorgt ervoor dat ons product toegankelijk is voor een grotere markt.” Ken Serdons, commercieel directeur bij Mollie, verwacht ook veel van de samenwerking.

“Consumenten hebben niet altijd de financiële middelen om te kopen wat ze op dat moment nodig hebben. Door meer flexibiliteit te bieden met BNPL kunnen we de zowel de conversie als de gemiddelde orderwaarde verhogen”, zegt Serdons. “Daarnaast hechten we beiden veel belang aan lokalisatie. We kijken ernaar uit om samen de mogelijkheden in Duitsland en andere Europese landen te verkennen.”

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Ontvang meer artikelen zoals deze via e-mail

Gerelateerde berichten