Ecommerce News

Mollie lanceert fonds van €1 miljoen

Mollie lanceert fonds van €1 miljoen

Mollie lanceert vandaag een startersfonds van 1 miljoen euro om de ontwikkeling van nieuwe integraties en add-on producten voor het platform te ondersteunen. Ontwikkelaars, startups en digitale reclamebureaus worden zo gestimuleerd om projecten te realiseren die de groei van Mollie kunnen bevorderen.

‘125.000 klanten’

De Nederlandse payment service provider Mollie is eerder dit jaar nog uitgebreid naar het Verenigd Koninkrijk. In 2020 haalde het nog 90 miljoen euro op om de internationale uitbreiding te versnellen. Volgens het bedrijf maken ondertussen zo’n 125.000 klanten gebruik van de betaaloplossingen van Mollie.

Mollie wil aanbod verbeteren

De payment service provider is nu op zoek naar nieuwe SaaS-oplossingen en add-on producten. Deze moeten het aanbod van Mollie verbeteren via nieuwe tools, applicaties of software van derden. Het startersfonds richt zich daarom tot ontwikkelaars, softwarebedrijven en digitale reclamebureaus van over de hele wereld.

‘Voor Mollie is het ecosysteem van ontwikkelaars, startups en reclamebureaus belangrijk.’

Ken Serdons, CCO van Mollie: “Mollie investeert voortdurend in technologische partnerships en integraties. We zien dan ook grote interesse van tech startups en scale-ups die hun betalingsmogelijkheden met Mollie verder willen uitbouwen. Voor een bedrijf als Mollie is het hele ecosysteem van ontwikkelaars, startups en reclamebureaus ongelooflijk belangrijk – zowel voor ons succes als voor het succes van onze klanten.”

‘Innovatie ondersteunt groei handelaars’

groei Kandidaten kunnen zich nu inschrijven, nadat een inschrijving is goedgekeurd kan een deelnemer rekenen op een financiering. Ook zal de deelnemer toegang krijgen tot Mollie’s klanten, tools en markt- en klanteninzichten.

“Door nog nauwer met deze bedrijven samen te werken en door hun toewijding aan ons platform financieel te erkennen, stimuleren we innovatie die de groei van onze handelaars ondersteunt. Deze relaties zullen ook onze bestaande plannen voor de ontwikkeling van ons betalingsplatform en de lancering van producten voor financiële diensten verder helpen verwezenlijken, op een manier die wij, noch onze klanten, ons vandaag kunnen voorstellen.”

Deel dit artikel
Pleuni

Geschreven door

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Alle artikelen van Pleuni

Gerelateerde berichten