Google maakt producten beter zichtbaar in Search

Google maakt producten beter zichtbaar in Search

Google heeft een nieuwe manier in haar zoekmachine geïntroduceerd om kleding, schoenen en accessoires te vinden. Gebruikers kunnen nu gemakkelijk bladeren tussen het aanbod van verschillende winkels en merken. Deelnemende (web)winkels verschijnen gratis in deze functie.

Volgens Google zijn er zoveel mogelijkheden online, dat het niet altijd even makkelijk is om te zien wat er allemaal te koop is, om inspiratie op te doen, om keuzes te vergelijken en om te beslissen wat en waar er uiteindelijk wordt gekocht.

Producten van meer dan 1 miljoen webwinkels

Vanaf deze biedt de zoekgigant kleding, schoenen en accessoires aan op één overzichtelijke plek in de mobiele versie van haar zoekmachine. Om dit mogelijk te kunnen maken, indexeert en organiseert Google producten van meer dan één miljoen webwinkels.

“En net zoals wij websites geen vergoeding vragen om onderdeel uit te maken van de Google Search-index, zo verschijnen deelnemende webwinkels gratis in deze nieuwe functie”, zo laat het bedrijf weten.

Gratis je producten in de catalogus van Google Search

Webwinkels die graag hun producten in deze nieuwe functie van Google zichtbaar willen hebben, doen er wel goed aan om aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Zo wordt aangeraden om allereerst de producten te uploaden in een Merchant Center-productfeed. Als een webwinkelier bestaande feeds al heeft geüpload naar de Merchant Center, dan is de kans groot dat de feeds door Google al zijn ingeladen.

Ook het uploaden van afbeeldingen van hoge kwaliteit, het aangeven voor welk geslacht een product bedoeld is en van welk materiaal iets is, kan de webwinkelier verder helpen.

Product zoeken in Google

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten