Eigenaar Jas.nl lanceert affiliate marketingtool

Eigenaar Jas.nl lanceert affiliate marketingtool

Samen met ruim 80 andere domeinnamen gaat Winterjassen.com voortaan verder als Jas.nl. Naast zijn nieuwe toonbank voor buitenkleding lanceert eigenaar Floris van Vredendaal eind maart een online dashboard voor affiliate marketeers zoals hijzelf.

Affiliate-website Winterjassen.com is door Floris zelf opgebouwd, waarna hij vergelijkbare sitenamen zoals Dameswinterjassen.nl en Zomerjassen.nl heeft aangeschaft. “Het is een mooie collectie domeinnamen, maar het niet waard om er nog meer in te investeren.” De verschillende sites vragen ook om het nodige onderhoud. Alles in één website onderbrengen was daarom een logisch besluit.

Redirect naar overgenomen Jas.nl

Na een gefaalde poging om Jassen.nl te kopen, stuitte Floris op het domein Jas.nl. “Het was van een gepensioneerde die ooit een galerij met dezelfde naam had.” Na veel heen en weer mailen was Jas.nl van hem. “Het bedrag wil ik niet noemen, maar het was een goede deal”, vertelt de nieuwe eigenaar.

Floris koos er bewust voor om de sites nu over te hevelen. In het voorjaar worden er namelijk maar weinig jassen gekocht, waardoor hij een paar maanden de tijd heeft om zijn Google-posities in te halen: “De oude sites zijn voorzien van een 301-redirect naar Jas.nl.”

Jas.nl werkt op basis van commissie

Op Jas.nl verzamelt Floris affiliate productlinks van allerlei grote en kleinere retailers, variërend van C&A tot Calvin Klein. Wie een jas via zijn platform koopt, levert zo’n vijf tot tien procent commissie op. In het hoogseizoen krijgt hij wel dertig orders per dag, maar door de focus op winterjassen heeft hij geluk als er in het voorjaar vijf bestellingen op een dag worden gedaan.

Nu alle domeinen onder Jas.nl hangen, bestaat het assortiment uit ruim dertig productcategorieën. Naast winterjassen zijn er onder meer zomerjassen, sportjassen, poncho’s en badjassen te koop. De hoop is dat dit op den duur meer bestellingen gaat opleveren. Bovendien wil Floris toewerken naar een gegarandeerde commissie per klik in plaats van commissie per transactie via zijn platform. Een aantal nieuwe adverteerders heeft hier al mee ingestemd.

Maart 2019 lancering affiliate tool

Jas.nl werkt samen met verschillende tussenpartijen voor de vele productlinks. Het nadeel hiervan is dat statistieken moeilijk bij te houden zijn: voor elke tussenpartij is er weer een ander programma waarop je moet inloggen. “Het kost veel tijd en je kunt het overzicht makkelijk kwijtraken.”

Twee jaar geleden startte hij daarom Affiliated, een tool die dit proces voor affiliate marketeers moet vergemakkelijken: “Het is een online dashboard waar je op één plek je verschillende affiliate feeds kunt beheren.” Er zijn onder andere koppelingen mogelijk met Google AdSense, Daisycon, Webgains, Awin en Affilinet. Met de gratis versie kun je twee netwerken koppelen en voor een kleine 10 euro per maand kun je eindeloos affiliate netwerken verbinden. Het programma is nu nog in de bètafase, maar wordt eind maart 2019 officieel gelanceerd.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten